نماد آپ در بورس اوراق بهادار رونمايي شد

با حضور مسئولين بورس، اعضاي هيات مديره شرکت،

شرکت آسان پرداخت ساعت 14 امروز دوشنبه جلسه معارفه اي با حضور مسئولين بورس، اعضاي هيات مديره شرکت، نمايندگان کارگزاران، اصحاب رسانه و عموم مردم در هتل اسپيناس تهران برگزار کرد تا آمادگي خود را جهت عرضه اوليه 10درصد از سهام خود در بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام نمايد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت آسان پرداخت که 5مهر سال جاري با نماد “آپ” در تابلوي دوم بورس درج شده بود، ساعت 14 امروز دوشنبه جلسه معارفه اي با حضور مسئولين بورس، اعضاي هيات مديره شرکت، نمايندگان کارگزاران، اصحاب رسانه و عموم مردم در هتل اسپيناس تهران برگزار کرد تا آمادگي خود را جهت عرضه اوليه 10درصد از سهام خود در بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام نمايد.

 معاون شرکت بورس در مراسم رونمايي از نماد “آپ”، از حضور اين شرکت در بازار بورس اوراق بهادار طي روزهاي آتي خبرداد. روح الله حسيني مقدم عصر امروز در اين مراسم با اشاره به اينکه سهام اين شرکت در روز چهارشنبه هفته جاري در بورس عرضه مي شود، گفت: اطلاعات مالي و عملکرد آپ از طريق سامانه کدال ارائه شده و در دسترس عموم قرار گرفته است و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به اين بخش در جريان کليه اطلاعات مربوط به شرکت آسان پرداخت قرار گيرند.

 در ادامه اين مراسم حامد منصوري مديرعامل آسان پرداخت در جمع مدعوين اين نشست اشاره کرد: آسان پرداخت با پشتيباني حدود 6 ميليون تراکنش در روز، رتبه سوم در اين صنعت را دارا مي باشد. وي اذعان داشت در حال حاضر با حدود دو ميليون تراکنش موبايلي در روز رهبر بازار پرداخت همراه کشور هستيم.

مديرعامل شرکت آسان پرداخت در ادامه تاکيد کرد که اين شرکت همواره به دنبال ابداع و خلق روش هاي نوين، به روز و کارآمد است. منصوري تصريح کرد: درآمد آپ ترکيبي از کارمزد تراکنشهاي الکترونيکي، درآمد حاصل از انعقاد قرارداد با بانکها در تامين و پشتيباني پوز، پرداخت قبوض و … و درآمد حاصل از فروش خدماتي از قبيل شارژ ريالي اپراتورهاي تلفن همراه، بيمه و …. مي باشد. ترکيب اين منابع درآمدزا براي اين شرکت به عنوان يک مزيت رقابتي در مقايسه با ساير شرکتهاي PSP، تداوم سود آوري آپ را تضمين مي نمايد و اين يکي از دلايل پيشي گرفتن شاخص EPS آپ در مقايسه با دو رقيب بورسي خود است.

مديرعامل شرکت آسان پرداخت خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 70درصد از تراکنشهاي آسان پرداخت بر بستر POS و توسط 450 هزار عدد دستگاه کارتخوان فروشگاهي نصب شده در کشور انجام مي شود و مابقي تراکنشها بر بستر موبايل (کد دستوري #733* و اپليکيشن آپ ) و درگاه پرداخت اينترنتي (IPG) صورت مي پذيرد. وي همچنين از برنامه توسعه اي اين شرکت جهت افزايش تعداد پوزها تا 700هزار عدد تا اواخر سال آينده خبر داد و در خصوص رشد پرداختهاي موبايلي توسط آپ نيز گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از فروش شارژ اپراتورها و پرداخت قبوض توسط خدمات پرداخت الکترونيک آپ صورت مي پذيرد و اين امر با تلاش و صرف هزينه زياد جهت فرهنگ سازي و اعتمادسازي به پرداختهاي غيرحضوري محقق شده است.

 در ادامه اين مراسم مهدي شهيدي قائم مقام مديرعامل آسان پرداخت به تبيين استراتژي، اهداف و چشم انداز شرکت در سالهاي آتي پرداخت و در شروع صحبتهاي خود اشاره کرد که آسان پرداخت همواره در حوزه ايده پردازي و تجاري سازي طرح هاي نوآورانه پيشرو بوده است. وي گفت: اين شرکت با جذب نيروهاي نخبه از خروج نخبگان جلوگيري کرده است و اين امر مويد اين نکته است که ما آسان پرداخت را به معني واقعي کلمه شرکتي دانش بنيان مي دانيم و سعي داريم تا در ادامه از روند رو به رشد بومي سازي خدمات توسط نخبه هاي اين صنعت در داخل کشور حمايت کرده و اين امر را به عنوان نقطه قوت و اتکاي خود قلمداد مي کنيم.

شهيدي، با اشاره به عوامل موفقيت اين شرکت گفت: يکي از دلايل رشد آپ اين است که هيچ نرم افزار عملياتي از خارج از شرکت وارد نشده و تمام نرم افزارهاي پرداخت آسان پرداخت در داخل همين مجموعه طراحي شده است و اين امر علاوه بر ايجاد فرصت جهت ارائه خدماتي متمايز و باکيفيت بالا سبب چابکي اين شرکت در ارائه خدمات نوين حوزه پرداخت الکترونيک در مقايسه با رقبا شده است.

وي همچنين با اشاره به پوشش پرداخت الکترونيک نمايشگاههاي کتاب توسط آپ، تصريح کرد: آسان پرداخت در سه سال گذشته مجري انحصاري پرداخت الکترونيک نمايشگاه هاي کتاب بوده است و هر سال با يک خدمت نوين پا به اين عرصه گذاشته است. در نمايشگاه کتاب امسال نيز آپ ضمن رونمايي از سرويس پرداخت موبايلي و چاپ غير حضوري رسيد توسط پوز (تله پرداز)، براي اولين بار تمام پايانه هاي فروشگاهي را به صورت دائم به شبکه متصل نموده واين روند را که البته کار بسيار سخت و سنگيني  بود به خوبي مديريت کرد و موجب سرعت در روند پرداخت الکترونيک شهرآفتاب شد.

 در انتهاي مراسم نيز جلسه پرسش و پاسخ با حضور تعدادي از معاونين و اعضاي هيات مديره آسان پرداخت، اسماعيل درگاهي (رئيس پذيرش بورس اوراق بهادار تهران) و حسيني (مدير عامل کارگزاري معيار) در فضايي شفاف و صميمي برگزار شد. آقاي شهيدي در پاسخ به سوال يکي از افراد حاضر در جلسه  که مطرح کردند تعداد نيروي انساني در اين شرکت نسبت به شرکت هاي مشابه و دانش بنيان بالاست و در برگيرنده هزينه زيادي براي شرکت است، و اين امر مي تواند براي شرکت به عنوان يک نقطه منفي قلمداد شود گفت: با عنايت به استراتژي مشتري مداري آپ و وجود حدود 500 هزار دستگاه پوز (کارتخوان) در سراسر کشور به ويژه در نقاط بسيار حساس مانند قوه قضاييه، مراکز نيروي انتظامي، شرکتهاي بيمه و ….که البته اکثريت اين دستگاه ها نياز به سرکشي و پشتيباني فني روزانه يا هفتگي دارند تصور نمي کنم اين تعداد نيرو، زياد باشد. البته در هسته اصلي شرکت، حدودا 150 نفر مشغول به کار هستند که هر کدام از آنها بخشي از فعاليت شرکت را به خوبي مديريت مي کنند و بايد اشاره کنم آسان پرداخت اگر در حال حاضر به عنوان رهبر اين صنعت فعاليت مي کند با تکيه بر فعاليت اين افراد بوده است و من بر خلاف نظر شما اين را يکي از نقاط قوت و مثبت شرکت آسان پرداخت مي دانم.

شهيدي درباره افزايش تعداد دستگاه هاي کارتخوان اين شرکت در سال آينده گفت: شرکت آسان پرداخت تجربه افزودن 30هزار دستگاه کارتخوان در يک ماه به شبکه گسترده پذيرندگان را داشته و روند فعلي سرمايه گذاري در حوزه دستگاههاي کارتخوان در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.

قائم مقام مدير عامل آسان پرداخت در ادامه افزود: شرکت هاي دانش بنيان بيشترين تمرکز و نيازشان کسب دانش روز و فناوري است و سرمايه در اولويت دوم قرار دارد که خوشبختانه در اين زمينه شرکت آپ بالاترين توان علمي و فناوري را در ميان رقباي خود دارد.

“آپ” با سرمايه اسمي 100 ميليارد توماني از روز چهارشنبه 14مهر ماه امسال در بازار بورس تهران عرضه خواهد شد و از اين پس فعالان بازار بورس مي توانند در سود اين شرکت موفق فعال در حوزه تکنولوژي شريک باشند.

جهت مشاهده گزارش تصويري اين مراسم اينجا کليک کنيد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  70