ثبت نام یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار در سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آمار خبر داد؛

رییس مرکز امار ایران از ثبت نام اینترنتی یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: ده روز تا پایان ثبت نام زمان باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیدعلی پارسا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین آمارها، یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند که بر این اساس ٣٣ درصد از هدف ده روزه ما محقق شده است در حالیکه استان های سمنان و بوشهر بیش از صد درصد هدفگذاری را محقق کرده اند.

رییس مرکز آمار ایران افزود: هدفگذاری برای شرکت ٨ میلیون و ٨٨١ خانوار به صورت اینترنتی در این سرشماری است؛ این در شرایطی است که سرشماری اینترنتی سختی‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: استانهای همدان، خوزستان لرستان قزوین البرز و کهکیلویه‌وبویراحمد و آذربایجان غربی و اردبیل کمتر از ٢٨ درصد هدف‌گذاری خود در ده روز اولیه را محقق کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تا دیروز هر ساعت ٢٢ هزار و ٦٨٠ خانوار ثبت نام کردند در حالیکه انتظار داریم روزانه ٥٠ هزار خانوار اطلاعات خود را وارد کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا در اولین سرشماری اینترنتی تنها دو درصد از خانوارها شرکت می کنند و حداکثر مشارکتی که به ثبت رسیده ٨ درصد است؛ در حالیکه در ایران ٣٥ درصد مشارکت با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  36