جزئیاتی از صورت‌های مالی بانک سینا/ شرکت‌های زیرمجموعه بدهکار عمده بانک

براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک سینا، سود خالص این بانک در سال گذشته 226 میلیارد و 901 میلیون تومان بوده و شرکت‌های زیرمجموعه بانک سینا بخش عمده معوقات و مطالبات غیرجاری این بانک را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجوز برگزاری مجمع عمومی بانک سینا از سوی بانک مرکزی روز گذشته صادر و مجمع این بانک امروز برگزار می‌شود.

براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک سینا، سود خالص این بانک با 4 درصد کاهش نسبت به سال قبل 226 میلیارد و 901 میلیون تومان بوده است.

همچنین این بانک در سال گذشته 2 هزار و 460 میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده در حالی که سود قطعی قابل تخصیص به سپرده‌گذاران 2 هزار و 364 میلیارد تومان بوده است، بنابراین طبق گزارش حسابرس 95 میلیارد و 900 میلیون تومان مازاد بر آنچه که باید به مشتریان بانک پرداخت می‌شده، اعطا شده است.

همچنین طبق بند 12 یادداشت حسابرس، هزار و 605 میلیارد تومان مانده تسهیلات اعطایی به شرکت‌های فرعی و وابسته به بنیاد مستضعفان است که عمدتا سررسید گذشته و معوق است.

طبق یادداشت توضیحی 8-9 این بانک، سود تسهیلات دریافتی سهامدار عمده از بانک سینا 8 درصد بوده در حالی نرخ سود تسهیلات اعطایی به سایر شرکت‌ها در این فهرست حداقل 24 و حداکثر 28 درصد است.

سود بانک از محل تسهیلات اعطایی با 27 درصد رشد 2 هزار و 230 میلیارد تومان و سود سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری 643 میلیارد تومان بوده است.

سرمایه پایه بانک سینا هزار و 544 میلیارد تومان و نسبت کفایت سرمایه 12.5 درصد گزارش شده است.

منبع:فلرس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄    =  88