زیان های حاصل از تقلب در نیمه اول سال ۲۰۱۶ افزایش ۲۵ درصدی داشته است

مطالعه ای که توسط گروه Financial Fraud Action انگلستان انجام گرفت نشان داده است؛ میزان زیان های حاصل از تقلب در نیمه اول سال 2016 افزایش 25 درصدی داشته و به 400 میلیون پوند انگلستان رسیده است.

اکثرزیان های وارد شده از سوی نقض امنیت تراکنش های کارت های بدهی و اعتباری بوده است.در حدود 322 میلیون  در اثر تراکنش هایخرید از راه دور از دست رفته و 31 درصد نسبت به همین زمان در سال 2015 افزایشیافته است. این دسته شامل کارت های گم شده، مسروقه، دریافت نشده، کارت های تقلبی وID های مسروقه نیز می گردد.

ازنظر تقلب در بانکداری از راه دور که روش های موبایلی، آنلاین و کلاهبرداری هایتلفنی را نیز شامل می شود، در مجموع 70 میلیون پوند زیان وارد شده است که این رقمنسبت به همین زمان در سال گذشته 66 میلیون پوند افزایش را نشان می دهد.

زیانهای حاصل از تراکنش های آنلاین 9 درصد افزایش یافته و به 55 میلیون پوند رسیدهاست. این در حالیست که زیان های حاصل از تراکنش های موبایلی به 2 میلیون پوندرسیده و افزایش 120 درصدی را نشان می دهد. در این میان، آمار تلفات و زیان هایحاصل از تقلب های تراکنش های تلفنی به میزان 11 درصد کاهش یافته است. بنابراین، اسکیمرهاو کلاهبرداران نیز به روش های پرداخت جدید روی آورده اند.

آمارو ارقام نشان می دهد که سیستم های امنیتی بانک ها توانسته است از 680 میلیون پوندتقلب ممانعت کند و این به معنای مسدود کردن 6 پوند از هر 10 پوند تلاش برای سرقتکلاهبرداران از بانک ها است.

گروه FFA انگلستان از مشتریان سرویس هایپرداخت جدید درخواست کرده است که نسبت به هر گونه تماس تلفنی ناخواسته، پیام هایمتنی و ایمیل هایی که اطلاعات شخصی افراد را درخواست می کنند، هوشیار باشند و ازهر گونه همکاری و ارائه اطلاعات شخصی و امنیتی خود به این افراد پرهیز کنند و از قابلاعتماد بودن مخاطب خود اطمینان حاصل نمایند.

 

منبع:ThePapers

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1