پس لرزه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا/ احتمال کوچ دارایی بانک ها

اگر بانک ها با ادامه فعالیت خود در انگلیس، پاسپورت اتحادیه اروپا را از دست بدهند، تا قبل از سال ۲۰۱۷ دارایی های خود را از این کشور خارج خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از گاردین، بدین ترتیب انگلیس در صورتی که نتواند به بانک های این کشور در مورد ارایه آزادانه خدمات به سراسر اروپا تضمین بدهد، جایگاه خود به عنوان قطب مالی اروپا را از دست خواهد داد.

اتاق فکر اوپن اروپا که در زمان همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) موضع بی طرفی را اتخاذ کرده بود اعلام کرد: بریتانیا اگر مسئله پاسپورت ها را در اولویت مذاکرات خود با اتحادیه اروپا قرار ندهد ممکن است در خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان قطب مالی قاره قرار بگیرد.

این در حالی است که فایننشال تامیز نیز گزارش داده، دولت انگلیس در حال بررسی پیشنهادی است که بر اساس آن میلیاردها پوند در ازای ادامه دسترسی بخش مالی خود به بازار این قاره، به بودجه اتحادیه اروپا پرداخت کند.

نویسنده این گزارش همچنین هشدار داده بود که عواقب کمک نکردن به بانک های مستقر در انگلیس می تواند گریبان تمامی قاره اروپا را بگیرد چرا که بانکها لزوما کشور دیگری در این قاره را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب نخواهند کرد و احتمالا به نیویورک و یا سنگاپور خواهند رفت.

بنابراین گزارش، اگر بانک ها در مدت یک سال مانده به خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان نسبت به آینده خود تردید داشته باشند، مجبور به تصمیم گیری در خصوص انتقال دارایی های خود خواهند شد.

حدود یک پنجم از درآمد سالانه بانک ها مربوط به پاسپورت اروپایی آنها است اگرچه بخش های دیگر مثل بیمه و مدیریت دارایی به دلیل تفاوت قوانین اتحادیه اروپا در خصوص فعالیت های آنها، کمتر تحت تأثیر این موضوع قرار دارند.

خدمات مالی انگلیس ۱.۹ میلیون نفر کارمند دارد و از آنجایی که فرانکفورت آلمان به عنوان یکی از مقاصد اصلی بانک های انگلیس به طور کل ۷۲۵ هزار نفر جمعیت دارد، نام شهرهای پاریس و دوبلین نیز به عنوان دیگر گزینه ها عنوان می شود.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −    =  94