برنامه های جدید مالیاتی در راه است/ تسهيل شرايط استرداد مالياتي

رئيس کل سازمان امور مالياتي در جمع فعالان اقتصادي استان اصفهان :

رییس کل سازمان امور مالیاتی از برنامه هاي جديد براي ايجاد شرايط مناسب اقتصادی خبر داد و افزود: براساس اصلاحيه جديد قانون ماليات های مستقيم، ظرف مدت سه سال، شيوه علی الراس به طور کامل از نظام مالياتی برچيده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رسانه مالياتی ايران، سيد کامل تقوی نژاد ، پس از شرکت در نشست مشترک هيات فرماندهی اقتصادی مقاومتی با نمايندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان، در جمع فعالان اقتصادی، افزود:‌ همچنین با اجرای طرح جامع مالياتی، ماليات عادلانه و دقيق براساس اظهارنامه موديان و اطلاعات پايگاه جامع اطلاعات موديان وصول خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این کاهش نرخ ماليات ها و ارايه معافيت ها و مشوق های جديد براساس اصلاحيه جديد قانون ماليات های مستقيم، از ديگر برنامه های سازمان براي تعامل با فعالان اقتصادی است.

 

 

وی با بيان اينکه ايجاد درک مشترک ميان سازمان امور مالياتی و موديان، زمينه ارتقای توان مالياتی و تحقق سياست های اقتصاد مقاومتی را مهيا می سازد، گفت: اين درک مشترک به معنای در نظر گرفتن شرايط اقتصادی کشور در زمان وصول ماليات و نيز همراهي و همدلی موديان با نظام مالياتی برای تامين هزينه های کشور است.

 

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور افزود: با توجه به منويات و تاکيدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سياست های اقتصادی مقاومتی، در حال حاضر نقش ماليات در اقتصاد کشور بسيار پررنگ شده و ارکان مختلف نظام به اهميت پرداخت ماليات و نقش برجسته آن برای برون رفت از وابستگی به نفت و ايجاد اقتصادی درون زا واقف گشته اند.

 

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور، همچنين اعطای اختيارات قانونی به استان ها برای بخشودگی جرايم مالياتی موديانی که بدهی مالياتی خود را پرداخت کنند را از ديگر برنامه های نظام مالياتی برای حمايت از توليد کنندگان و فعالان اقتصادي برشمرد.

 

تقوی نژاد، مهمترين اولويت سازمان و دولت را عدالت در وصول ماليات و عدالت در هزينه کرد آن عنوان کرد و گفت: بر همين اساس، بخشی از ماليات بر ارزش افزوده وصول شده در اختيار شهرداری ها و دهياری ها قرار می گيرد تا در محل مطلوب خود هزينه گردد.

 

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور با بيان اينکه در حال حاضر يکی از جهت گيری های اساسی سازمان، آگاه سازی موديان از حقوق و همچنين تکاليف قانونی شان است، خاطر نشان کرد: براساس همين رويکرد، امسال برای نخستين بار با اصناف برای ماليات عملکرد سال ۹۴ به توافق رسيديم و هيچ افزايش مالياتی نداشتيم و در مقابل، شاهد اعتماد موديان به دستگاه مالياتی و مشارکت بالای مردم براي پرداخت ماليات به عنوان حقوق حقه دولت بوديم.

 

تقوی نژاد، با اشاره به اينکه همينک در شرايط تکامل نظام مالياتی و گذار از وضعيت سنتی به وضعيت نوين به سر مي بريم، ‌عنوان داشت: طبيعتا دراين وضعيت گذار، ممکن است مشکلاتی نيز بروز کند که اميدواريم با همدلي و همراهی مردم اين مشکلات مرتفع شود.

 

وي در ادامه به نگرانی برخي از واحدهای صنفی از بابت شفاف شدن درآمدهايشان پس از ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: اين نگرانی ها عموميت ندارد و صرفا مربوط به برخی از گروه های صنفي است و اغلب مشمولان اين قانون، در نظام ماليات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند.

 

وی در ادامه، ‌از طرح جامع مالياتی به عنوان عظيم ترين پروژه اقتصادی کشور ياد کرد و گفت: با اجرای طرح جامع مالياتی، نه تنها اطلاعات اقتصادی کشور شفاف خواهد شد، بلکه عدالت مالياتی نيز برقرار و همچنين از فرارهای مالياتی به ميزان قابل توجهی کاسته خواهد شد و باتوجه به حجم اطلاعات موجود ازموديان و تکميل طرح جامع تحول وانقلابی درنظام اقتصادی رخ می دهد.

 

وی افزايش کارآيی و اثربخشي نظام مالياتی، افزايش رضايت مندی موديان و همچنين کاهش هزينه های عمليات وصول ماليات را از مهمترين اهداف اجرای طرح جامع مالياتی برشمرد و گفت: با اجرای طرح جامع مالياتی، سيستم مالياتی هوشمند خواهد شد که اين امر امکان مديريت بر فرايندهای مالياتی و کنترل اطلاعات را تسهيل خواهد کرد.

 

تقوی نژاد افزود: با هوشمندسازی نظام مالياتی کشور، حدود۱۰ درصد از موديان مورد رسيدگی قرار خواهند گرفت، ضمن آنکه باتوجه به حجم بسيار گسترده اطلاعات از وضعيت موديان پس از تکميل طرح جامع تحول، شاهد انقلابی در نظام اقتصادی کشور خواهيم بود.

وی از پياده سازی طرح جامع مالياتی در ابعاد ملي تا بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: با اجرای اين طرح و اخذ اطلاعات از دستگاه های ذيربط، عملا به سمت دريافت ماليات با رعايت عدالت مالياتی حرکت خواهيم کرد.

 

وی در بخشی از سخنان خود از تسهيل شرايط استرداد مالياتی خبر داد و گفت: موديانی که در بخش ماليات بر ارزش افزوده بدهی نداشته باشند، ظرف يک ماه ماليات صادرات کالا به آنها استرداد خواهد شد.

 

گفتنی است، پيش از اين نشست، رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور علی طيب نيا، وزير امور اقتصادی و دارايی، جانشين ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان و شماری از مديران عامل بانک ها، گمرک و همچنين معاونين و مديران کل برخي دستگاه‌های اجرایی اين استان برگزار شده بود، شرکت کرده و همچنين در جلسه ديدار اعضای اين ستاد با نمايندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان حضور بهم رسانده بود.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −  71  =