توسعه کسب و کارهای خرد توسط بانک های قرض الحسنه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: توسعه و گسترش کسب‌وکارهای خرد در کشور نیازمند مشارکت نهادهای مختلف به‌صورت جمعی است و درنهایت به‌منظور تأمین مالی خرد بانکی از جنس قرض‌الحسنه در این بخش باید نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدحسین حسین زاده اظهارداشت: یکی از مواردی که می‌تواند بر محور قرض‌الحسنه و تأمین مالی از این بخش شکل بگیرد بحث توسعه کسب‌ و کارهای خرد است و دولت باید در این بخش زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت تصریح کرد: دولت باید با جدیت در جهت ایجاد و توسعه کسب‌ و کارهای خرد حرکت کند زیرا این بخش که شامل مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک می‌شود نیاز به هدایت و تأمین مالی دارد.

حسین زاده ادامه داد: ازاین‌رو در این بخش باید یک‌لایه توسعه گری شکل گیرد که دغدغه ملی داشته و هم‌ زبان نهادهای حاکمیتی را خوب بداند همچنین از جنس مردم و بخش خصوصی باشد و با مشکلات این بخش به‌خوبی آشنا باشد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه در این بخش به‌تنهایی کافی نیست، اذعان داشت: توسعه مشاغل خرد نیاز به مشارکت نهادهای متعدد به‌صورت یک زیست‌بوم و اکوسیستم دارد که بتواند ارزش‌ افزوده‌ای در قالب کارآفرینی خرد شکل دهد.

حسین زاده یادآور شد: به‌منظور توسعه و گسترش کسب‌وکارهای خرد و به‌تبع آن ایجاد اشتغال باید نهادهای مختلف ازجمله بانک مشارکت کند همچنین نیز نهادهای فرهنگی و علمی باید در این پروسه نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خرد نیازمند ایجاد بازار و فروش است، اظهار داشت: اصناف، صادرکنندگان و تجار در این بخش مشارکت کنند و درنهایت به‌منظور تأمین مالی نیازمند مشارکت یک بانک از جنس قرض‌الحسنه و اجتماعی است تا با ایجاد ارزش‌افزوده به اشتغال خرد در سطح پایدار دست‌یابیم.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18