عقبگرد ۷۵ واحدی دماسنج بورس/ مقاومت لیدرها در برابر شائبه ها

شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات امروز دوشنبه با افت ۷۵ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در جریان معاملات امروز بورس شاخص کل با عقبگرد ۷۵ واحدی روبرو شد و در ارتفاع ۸۰ هزار و ۲۶۳ واحدی قرار گرفت، این افت تحت تاثیر نمادهای “پارسان” و “شپنا” ایجاد شد.

همچنین ۸۶۵ هزار ورقه سهام به ارزش ۳۰۱ میلیون تومان در ۱۰۱ هزار مرتبه معامله شد، بدین ترتیب ارزش کل بازار به ۳۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

اکثر شاخص های بورسی نیز امروز قرمز رنگ بودند، به همین منظور شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت ۲۶ واحد به ۲۸ هزار و ۳۴۱ واحد، شاخص کل (هم وزن) با رشد ۱۴ واحد به ۱۵ هزار و ۸۱۹ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) با رشد ۱۱ واحد به ۱۲ هزار و ۴۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با افت ۱۱ واحد به ۸۹ هزار و ۳۸۲ واحد، شاخص بازار اول با افت ۴۴ واحد به ۵۶ هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با افت ۲۱۳ واحد به ۱۷۳ هزار و ۴۴۶ واحد رسید.

همچنین نمادهای “پارسان”، “شپنا”، “فملی”، “بفجر”، “فارس” به ترتیب با افت ۴۲، ۳۰، ۳۰، ۲۵ و ۲۵ واحدی و نمادهای”وپارس” و “کچاد” با رشد ۳۰ و ۲۸ واحد بیترین تاثیر در نوسان شاخص داشتند.

در این میان فعالان و کارشناسان بازار معتقدند لیدرهای بورسی دیگر تحت تاثیر شایعه ها قرار نمی‌گیرند و تحرک آنها با یک اتفاق مثبت و مطمئن امکانپذیر است همچنین روند فعلی بازار تحت تاثیر رشد مقطعی برخی سهام شکل گرفته که بزودی از بین می رود.

صعود ناچیز آیفکس

در جریان معاملات امروز بازار فرابورس آیفکس نزدیک به یک واحد رشد کرد و در رقم ۸۳۸ ثابت ماند.

همچنین ۲۸۰ ورقه سهام با ارزش ۱۱۷ میلیون تومان در ۲۷ هزار مرتبه دادو ستد شد.

نماد “زاگرس” با رشد دو واحدی، “میدکو” و “دماوند” با رشد حدود یک واحدی و نماد “مارون” با افت دو واحدی و “شاوان”، “ذوب” و “ارفع” هر کدام با افت نزدیک به یک واحدی در نوسان شاخص تاثیر گذار بودند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1