آلمان خواستار توافق برای تجارت آزاد جهانی شد

وزیر اقتصاد آلمان خواستار از سرگیری تلاش ها برای رسیدن به توافق در زمینه تجارت آزاد جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، زیگمار گابریل همچنین هشدار داده است که گسترش معاملات تجاری دو جانبه می تواند منجر به تغییر استانداردها و قوانین شود.

وی در جریان یک کنفرانس تجاری در هنگ کنگ افزود: بهترین نکته رسیدن به توافق تحت نظارت سازمان تجارت جهانی (WTO) است.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: همزمان با پیگیری مذاکرات دو جانبه فراگیر، باید مذاکرات در سازمان تجارت جهانی را هم دوباره آغاز کنیم چراکه در صورت عدم توافق بر سر تجارت جهانی، قراردادهای دو جانبه فرای تعرفه های ساده کاهشی باید شامل استانداردهای اجتماعی، آب و هوایی و مصرف کننده باشد.

گابریل در ادامه از پیشنهاد چین برای آغاز مذاکرات فشرده با آلمان و اتحادیه اروپا برای صادرات فولاد این کشور به اروپا استقبال کرد و گفت: البته ما پیشنهاد چین را می پذیریم و برای رسیدن به راه حل در تمامی سطوح مذاکره خواهیم کرد. اما اختلافات بزرگی در این زمینه وجود دارد. ما باید از فولادکاران خود در مقابل رقابت ناعادلانه و صادرات فولاد یارانه ای چین که می تواند موجب تخریب صنعت فولاد رقابتی و سازگار با محیط زیست اروپا شود، محافظت کنیم.

اتحادیه اروپا در آخرین مورد از سری مواضع دفاعی برای جلوگیری از صادرات یارانه ای فولاد چین به کشورهای این منطقه، ماه گذشته عوارض وارداتی موقتی در مورد دو نوع فولاد چین تعیین کرد. به گفته مقامات اتحادیه اروپا، صادرات فولاد چین به این منطقه، منجر به کاهش مشاغل و همچنین تعطیلی کارخانجات شده است.

وزیر اقتصاد آلمان در خاتمه تأکید کرد: مقاومت در برابر توافق برای تجارت آزاد همانند موافقت نامه ای که هفته گذشته بین اتحادیه اروپا و کانادا امضا شد بیشتر به دلیل ارتباطات ناکافی دولت ها در خصوص منافع چنین توافق هایی و ناکامی آنها برای در جریان قرار دادن مردم و گروه های اجتماعی است.

در هلند گروهی از فعالان گرد هم آمدند و تقریبا دو سوم امضاهای مورد نیاز را برای فراهم کردن زمینه برگزاری همه پرسی در مورد توافق جامع اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا و کانادا جمع کردند.

پاسخ منفی همه پرسی می توانست مانع دیگری در مسیر توافق اتحادیه اروپا با کانادا باشد. همانند اتفاقی که ماه گذشته در یک مجمع منطقه ای در کشور بلژیک روی داد.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  1  =