سازمان خصوصی‌سازی به تعهدات خزانه‌ای نرسید

معاون طیب‌نیا اعلام کرد:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:‌ این سازمان از تعهد خزانه‌ای خود در سال جاری دور است؛ به نحوی‌که در نیمه اول امسال حتی ۵۰ درصد وظایف تعهدی را متناسب با یک دوم تعهد سالیانه انجام نداده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، در پاسخ به این پرسش که سازمان خصوصی سازی تاکنون چه میزان واریزی به خزانه داشته است؟ گفت:‌ این سازمان از تعهد خزانه‌ای دور است و نیمه اول سال حتی ۵۰ درصد وظایف تعهدی را متناسب با یک دوم تعهد سالیانه انجام نداده‌ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت:‌ عده ای از خریداران که شبهه دولتی‌ها و خصولتی‌ها هستند به جهت اینکه نتوانستند مطالباتشان را از دولت دریافت کنند پول سازمان خصوصی سازی را نمی‌دهند. البته ما هم طرف طلب دولت از آنها هستیم اما اگر این امر به مصوبه دولت تبدیل شد و دولت مصوبه تهاتر صادر کند ما تمکین می‌کنیم.

پوری حسینی با بیان اینکه برخی تاکنون مصوبه تهاتر دریافت کرده‌اند و برخی نیز به امید اخذ آن پول سازمان خصوصی‌سازی را نمی‌دهند، گفت: این مساله بزرگترین افت برای خصوصی‌سازی در شش ماهه ابتدای سال بوده است البته سازمان خصوصی سازی اقداماتی را انجام داده؛ به نحوی‌که در برخی موارد سهام به نام می‌شود و در برخی موارد نیز سهام در وثیقه را به فروش می‌رسانیم، بنابراین در برخی موارد نیز از ابزارهای قانونی دیگر استفاده می‌کنیم؛ ضمن اینکه هم گوش‌ها و هم چشم‌هایمان باز است.

وی اظهار امیدواری کرد که وضعیت اقتصاد کشور مناسب باشد و طلب‌کاران بتوانند طلب خود را بدهند.

 

تعهدات بودجه‌ای سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان کمتر است

وی درباره پیش‌بینی سازمان خصوصی‌سازی در بودجه سال ۹۶ گفت:‌ این رقم ۵ هزار میلیارد تومان از تعهدات امسال کمتر پیش‌بینی می‌شود زیرا سود سهام عدالت در سال آینده متعلق به دولت نیست و به مشمولان پرداخت می شود.

 

مذاکره با خریداران خارجی/ فروش خارجی نداشتیم

پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاران خارجی تاکنون اقدامی برای خرید سهام شرکت‌های دولتی داشته‌اند، افزود: در سه سال گذشته هیچ تراکنش قطعیت یافته‌ای که طرف آن خارجی باشد، نداشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ البته سرمایه‌گذاران خارجی تاکنون مذاکرات زیادی را برای خرید سهام شرکت‌های دولتی انجام داده‌اند که امیدواریم تا پایان سال جاری معامله با خارجی‌ها نیز انجام شود.

وی، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و زیر مجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند مجتمع صنعتی اسفراین را از شرکت‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد.

 

سرمایه‌گذار خارجی خواستار جایگزینی سهام هپکو

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری هپکو نیز اظهارداشت: این شرکت ۹ سال پیش خریداری شده اما خریدار تاکنون نتوانسته تعهدات خود را اجرایی کند و هنوز تسویه مالی با سازمان خصوصی‌سازی نداشته است.

پوری حسینی ادامه داد:‌ یک سرمایه‌گذار خارجی خواستار جایگزینی خریدار ایرانی شده است و سازمان خصوصی‌سازی نیز همراهی‌های لازم را انجام داده اما هنوز معامله قطعی نشده است.

دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  −  59  =