رشد ۸۵۷ واحدی شاخص کل بورس در هفته اخیر

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ آبان ماه ۹۵، با ۸۵۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۹۲۶۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ آبان ماه ۹۵، شاخص کل بورس با ۱,۱ درصد افزایش روبرو شد. همچنین با رشد ۶۹ درصدی ارزش معاملات در هفته سوم آبان ماه: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران مبادله شد.

در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ آبان ماه ۹۵، شاخص کل با ۸۵۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۹۲۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۶۶۵ واحد افزایش به رقم ۵۶۰۳۷ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۱۴۹۱ واحد افزایش عدد ۱۷۰۰۱۷ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۱,۲ درصد و ۰.۸۸ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۰۶۲۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل با ۶۹ درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد ۵۴۴۸ میلیون سهم و حق تقدم در ۳۵۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۱ درصد و ۲درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

بر این اساس تعداد ۷ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷ هزارو ۴۹۶ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۴۶۷ درصد و ۴۵۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

این درحالی است که تعداد ۱۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۱۳۱ درصد و ۱۱۷۴ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شد.

طی هفته جاری سیمان با ۸,۷۰ درصد، محصولات کاغذ با ۷.۹۴ درصد، محصولات فلزی ۶.۵۹ درصد و انبوه سازی با ۴.۶۶ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  61