آغاز اجرای مقررات جدید ارز همراه مسافر

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اعلام کرد: از روز گذشته ورود و خروج بدون اظهار گمرکی بیش از ۱۰ هزار دلار ارز همراه مسافر قاچاق است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید عبدالمجید اجتهادی به ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر از سوی بانک مرکزی در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۷ قانون مبارزه با ورود و خروج ارز بیش از ۱۰ هزار دلار مشمول قاچاق ارز قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود‌: این دستورالعمل از دیروز دوشنبه اول آذر اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اظهارداشت: مسافران توجه داشته باشند که ورود و خروج ارز بیش از ۱۰ هزار دلار اسکناس و یا معادل آن به سایر ارزها و بدون رعایت ضوابط، مشمول قاچاق ارز است.

وی گفت‌: براساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسافران ورودی و خروجی کشور و رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی، مجاز به همراه داشتن میزان ۱۰ هزار دلار اسکناس یا معادل آن به سایر ارزها به صورت فیزیکی و بدون نیاز به اظهار به گمرک هستند و ورود ارز بیش از مقدار مقرر و بدون رعایت ضوابط اعلام شده، مشمول قاچاق ارز است.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: ورود کالا یا سایر ارزها بیش از میزان تعیین شده منوط به مراجعه مسافر در مبادی ورودی به درگاه گمرک و اظهار ارز همراه خود است؛ بنابراین در غیر از مبادی مورد اشاره، ورود ارز صرفا تا سقف ۱۰ هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها مجاز خواهد بود.

اجتهادی بیان داشت: خروج ارز فیزیکی مازاد بر مبلغ ۱۰ هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها با ارائه رسید چاپی حاوی کد رهگیری صادرشده از سوی بانک ملی ایران مجاز است و رعایت نکردن مقررات، مشمول عنوان قانون قاچاق ارز خواهد بود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب که این دستورالعمل مشمول پرونده هایی است که از تاریخ ابلاغ تشکیل شده باشد، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی کننده به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، با جدیت و برابر قانون به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  12  =  20