ایران پرتحرک‌ترین اقتصاد از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱

واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) پیش‌بینی کرد ایران پرتحرک‌ترین اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه خبری واحد اطلاعات اکونومیست، احیای اقتصادی پس از دوران تحریم، ایران را قادر به مشارکت بیشتر در رشد اقتصادی منطقه نسبت به کشورهای عربستان و امارات خواهد کرد.

این واحد همچنین توضیح داده است که با وجود احتمال توافق اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولیدات خود، قیمت نفت همچنان پایین باقی خواهد ماند تا موجب احیای چشمگیر اقتصادهای وابسته به نفت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شود.

بنابراین گزارش، اقتصاد ایران در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به دلیل تشدید تحریم‌های غرب علیه برنامه‌های هسته‌ای، به شدت افت کرد اما توافق ماه ژانویه برای لغو این تحریم‌ها، درهای ایران را دوباره به سوی اقتصاد جهان باز کرد و به صنایع نفت، گاز و خودروسازی آن جان تازه‌ای داد.

از این نظر و بر اساس اعلام بانک جهانی در ماه ژوئن، این خوش‌بینی تازه در مورد پتانسیل اقتصاد ایران موجب عجله شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران شده است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5