ریسک های دسترسی غیر مستقیم به سیستم های پرداخت/مسئول کیست

انجمن پرداخت نوظهور اخیراً گزارش مهمی با عنوان «چه کسی مسئول است ؟ دسترسی غیر مستقیم به سیستم های پرداخت، مفاهیم و مسئولیت،» منتشر کرده است. در این گزارش اختلاف نظر در صنعت فینتک در زمینه دسترسی غیرمستقیم به سیستم های پرداخت مورد بررسی قرار گرفته است./عدم ارائه حساب بانکی ممکن است رقابت موجود در وارد شوندگان به بازار پرداختی را کاهش دهد، اما هیچ گونه مدرکی وجود ندارد تا ثابت کند که این موضوع بخاطر ترس بانک های ارائه دهنده ،از رقابت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکپایگاه خبری بانکداری الکترونیک- سعیده فتحی- انجمن پرداخت نوظهور اخیراً گزارش مهمی با عنوان «چه کسی مسئول است ؟ دسترسی غیر مستقیم به سیستم های پرداخت، مفاهیم و مسئولیت،» منتشر کرده است. در این گزارش  اختلاف نظر در صنعت فینتک در زمینه دسترسی غیرمستقیم به سیستم های پرداخت مورد بررسی قرار گرفته است.

در میان قسمت های برجسته دیگر مقاله، به واقعیتی اشاره شده است که عدم ارائه حساب بانکی ممکن است رقابت موجود در وارد شوندگان به بازار پرداختی را کاهش دهد، اما هیچ گونه مدرکی وجود ندارد تا ثابت کند که این موضوع بخاطر ترس بانک های ارائه دهنده از رقابت است.

در عوض به نظر می رسد که قوانین روی هزینه ها و پیچیدگی آن ها جهت شرکت کردن در تعاملات و نظارت بر فعالیت های نهادهای منظم کوچک و جدید تأثیر داشته تا بعد تجاری آن کاهش یافته اما هنوز هم ریسک تجاری با آن همراه باشد.

در پروسه اقدامات مقاله مطرح شده است که احتمالاً این روند به یک محیط تجاری معمولی منجر شود اما برای دستیابی به این پروسه، نیاز به تمامی صنایع و مشاغل درگیر احساس می شود:
– به روزرسانی صحیح راهنمایی های جاری همراه با حمایت از تجارت و تراکنش ها
– راهنمای واضح تر از طرف قانون گذاران در این زمینه که “دقیقاً شکست چیست”.
– بحث و مذاکره آزاد در مورد هزینه های نظارت و چگونگی پوشش دهی آنها
– توسعه ی مشترک بهترین راهنمای عملی به منظور توسعه روابط کاری با بانک ها و آنچه “پروفایل ریسک خوب” برای psp و تراکنش های آن نام دارد.

ترجمه: سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =