دولت و قوه قضاییه فکری برای افزایش مکرر حق بیمه شخص ثالث کنند

رییس کل بیمه مرکزی در همایش روز ملی بیمه مطرح کرد:

رییس کل بیمه مرکزی از دولت و قوه قضاییه خواست تا فکری برای افزایش مکرر حق بیمه داشته باشند زیرا مردم توان پرداخت حق بیمه ثالث بیشتری را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالناصر همتی صبح امروز  در همایش بیمه و توسعه که همزمان با روز بیمه در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، میانگین پرداخت عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و غیره را ١٤ درصد اعلام کرد و گفت: بیمه ها ١٠ درصد عوارض به وزارت بهداشت، ٩.٥ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ٢.٥ درصد عوارض به نیروی انتظامی پرداخت می کنند در حالی که سود حق بیمه تولیدی آنها ٣ درصد است.

وی اظهارداشت:‌ توان سرمایه گذاری صنعت بیمه به ۲۵ هزار میلیارد تومان با ضریب ۲ درصد رسیده و شاهد رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه از ابتدای سال بودیم.

وی گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به منطق منا بالاتر است؛ نباید ما ضریب نفوذ بیمه را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم بلکه باید آن را با کشورهای نوظهور مقایسه کنیم.

وی افزود: درسال گذشته ١٧ میلیون پرداخت خسارت در صنعت بیمه و ١٧ هزار فوتی و بیش از ٣٠ هزار مصدوم در کشور داشتیم.

همتی گفت: در حال حاضر ١٣ میلیون بیمه عمر و بیش از ٥٠ میلیون بیمه حوادث در کشور داریم.

وی با بیان اینکه باید خدمات بیمه به اطلاع مردم برسد، اظهار داشت: سال گذشته شاخص اعتماد عمومی به بیمه از رقم پنج عدد ٣ بود که حاکی از اعتماد خوب مردم به صنعت بیمه است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بیمه مرکزی دو وظیفه مهم حمایت از حقوق بیمه گذاران و تضمین ثبات بلندمدت صنعت بیمه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی بدنبال حذف تعرفه ها، کنترل و نظارت مالی، کنترل و نظارت بر توانگری مالی و کنترل و نظارت بر دارایی ها و بدهی های شرکت های بیمه است.

همتی اظهار داشت: رشد حق بیمه ثالث سالانه ١٥.٥ و رشد تعهدات ٢٠ درصد در طول ٥ سال گذشته بوده است؛ این بدان معناست که حق بیمه ٢٥ درصد عقب تر از تعهدات است.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که امسال ١٠ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی از محل ثالث داشته باشیم که میزان تعهدات ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان از حق بیمه عقب تر است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =