دولت در برخورد با آمریکا ‌احتیاط‌ غیرمنطقی دارد‌

نشست خبری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس درباره پرونده کرسنت وقرارداد های جدید نفتینماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برخورد با آمریکا همیشه جانب احتیاط را پیش می‌گیرد اما نه احتیاط منطقی بلکه احتیاطی غیرمنطقی را مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا زاکانی  درباره مسائل مطرح شده پیرامون مطالبات برخی دانشجویان مبنی بر محاکمه مذاکره‌کنندگان بعد از شکست برجام و به دلیل تغییر موضع آنها و نسبت دادن تصمیمات اتخاذ شده به رهبری  اظهار داشت: ما مطالبات خود را باید به حق کنیم و نباید شرایط فعلی را به دوقطبی داخلی به معنای محاکمه کنیم.

وی افزود: آن چیزی که نیاز داریم این است که دولت ملکف شود که به وعده‌های خود به ملت پاسخگو باشد، اگر اینگونه شد ما باید در مسیر تحقق منافع ملی و مصالح کشور از درگیری و دوگانه سازی جلوگیری کنیم.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برخورد با آمریکا همیشه جانب احتیاط را پیش می‌گیرد اما نه احتیاط منطقی بلکه احتیاطی غیرمنطقی را مدنظر قرار می‌دهد که از آن می‌توان تعبیر منفعلانه را به کار برد که انتظارات ملت ایران را در جهت حفظ منافع ملی رعایت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: معتقد هستم که منطق حکم می‌کند ما با آمریکایی‌ها با زبانی صحبت کرده و فراتر از زبان با دقتی عمل کنیم که آنها دچار انفعال شوند. نه اینکه ما زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که آنها روز به روز طلب‌کاری را بالا ببرند و ما را در موضع عقب‌نشینی از منافع ملی قرار دهند.

زاکانی تصریح کرد: بنده معتقدم که نمایندگان باید نظارت خود را تقویت کنند و با یک کار کارشناسی و دقیق و بیان انتظارات منطقی هم به دولت مدد برسانند تا حق و حقوق ملت را استیفا کند و هم اگر دولت کوتاهی کرد مطالبه‌گری کند تا در مسیر نظارت خود طوری حرکت کرده که فردا بدهکار ملت و فراتر از آن خدای بزرگ نباشند.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24