رمال فضای مجازی به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا همدان:

رئیس پلیس فتا همدان گفت: افرادی که از طریق شبکه اجتماعی اقدام به فال گیری و رمالی می‌کردند توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شدند.پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امینی در تشریح این خبر گفت‌: برابر رصد کارشناسان این پلیس مشخص گردید صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اقدام به فال گیری و رمالی می‌نماید که شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وی افزود: در تحقیقات معلوم شد، این کاربر پس از جلب اطمینان افراد گروه در سطح کشور با کسب مبالغی اقدام به فالگیری و حل مشکلات می‌نماید.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگرد‌های پلیسی و فنی  متهم را شناسایی و با هماهنگی دستور مقام محترم قضایی، دستگیر شد.
 
سرهنگ امینی  اظهار کرد: در تحقیقات متهم بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع فال گیری و دعانویسی به همراه شوهرش اقرار و انگیزه خود را بیکاری و کسب منافع مالی اعلام نمود.
 
رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو غالبا مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، عموم شهروندان می‌توانند با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس زندگی خود را مدیریت کرده و به این ترتیب زمینه بروز آسیب‌های ناشی از مشکلات فالگیری و رمالی را از بین ببرند.
 
وی توصیه کرد:شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  21  =