بلوتوث می‌تواند ابزاری برای جاسوسی باشد

رئیس پلیس فتا ایلام:

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص استفاده سودجویان از فناوری بلوتوث برای جاسوسی و سرقت اطلاعات شخصی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرگرد جمالی در این خصوص گفت: امروزه فناوری‌های نوین در کنار خصوصیات مثبت و فواید زیادی که در پیشرفت امورات زندگی و کارهای روزمره افراد دارند به همان اندازه هم در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی، عدم آگاهی و دانش استفاده صحیح از آن‌ها می‌توانند به همان اندازه دردسرساز شده و مشکلات عدیده‌ای را برای کاربران این فناوری‌های جدید به همراه داشته باشد.

وی افزود: یکی از فناوری‌هایی که امروزه مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد بلوتوث (Bluetooth) است که ابزاری برای انتقال فایل است که بیشتر در تلفن‌های همراه به‌کاررفته است و امروزه به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن‌های همراه و گسترده شدن این وسیله ارتباطی در بین همه اقشار جامعه از کوچک و بزرگ، مرد و زن می‌تواند به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده سودجویان و کلاهبرداران قرار بگیرد.

سرگرد جمالی ادامه داد: در هنگام استفاده از این فناوری باید دقت داشته باشیم که قصد ارتباط با چه کسی راداریم و چه فایلی را دریافت خواهیم کرد چراکه اگر در اماکن عمومی و شلوغ قصد استفاده را داشته باشیم به دلیل کثرت دستگاه‌ها با نام‌های مختلف امکان اشتباه وجود دارد چرا که با یک انتقال و فرآیند ساده امکان افشای تمام اطلاعات تلفن همراه از قبیل تصاویر، فیلم‌ها، شماره تلفن‌های ذخیره‌شده، دسترسی به ایمیل‌ها و سایر اطلاعات شخصی و خصوصی وجود دارد. کاربران به این نکته هم توجه داشته باشند در هنگامی‌که فایلی را دریافت می‌کنند ابتدا با استفاده از آنتی ویروس گوشی خود فایل را اسکن کرده تا از سالم بودن فایل دریافتی اطمینان نمایند چراکه احتمال دارد به همراه فایل ارسالی یک بدافزار یا جاسوس افزار ارسال شود.

این مقام انتظامی در ادامه یادآور شد: کاربران تا حد امکان در زمان‌هایی که قصد استفاده از بلوتوث را ندارند آن را خاموش نگه داشته و در صورت نیاز فایل‌های خود را از افراد و مکان‌های مطمئن دریافت نمایند تا دچار مشکلات و آسیب‌های ناشی از این فناوری‌های ارتباطی به دلیل سرقت اطلاعات نشوند.

سرگرد جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  10  =