تلاش۲۰ ساله پست‌بانک‌ درعرصه پیشرفت و توسعه

پست بانک ایران با توجه به ارائه انواع خدمات‌‌نوین بانکی در راستای توسعه عدالت اجتماعی همچنان در مسیر توسعه و رونق اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار و روستائی گام بر‌می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، این بانک با توجه به ارائه انواع خدمات‌‌نوین بانکی در راستای توسعه عدالت اجتماعی همچنان در مسیر توسعه و رونق اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار و روستائی گام بر‌می‌دارد. همان راه دشوار توسعه که با تدابیر و مسئولیت‌پذیری و رویکرد عمرانی و سازندگی و سرمایه‌گذاری با تحولات عدیده، اکنون ۲۱‌ ساله شده و دستاوردها و توفیقات ارزنده‌ای را در تاریخ خدمات بانکی به یادگار گذاشته است.

پست بانک ایران هرچند نهادی جوان محسوب می‌شود؛ باید گفت که مسیر پیموده شده طی ۲۰ سال گذشته مسیری شتابنده و تاثیرگذار در رونق اقتصادی و کاهش هزینه‌های ملی و معیشت و رفاه اجتماعی به اقشار مختلف به‌ویژه اقشار کمتربرخوردار و جامعه روستائی کشورمان بوده است.

بارزترین ویژگی شاخص پست‌بانک‌ایران؛ گستردگی و فراگیری این بانک و رویکرد کارآفرینی و اشتغالزائی در مناطق محروم و روستائی است و از مهمترین خدمات این بانک می‌توان به پرداخت یارانه‌ نقدی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار روستائی، ایجاد ۸۰‌ هزار شغل، انجام ۲۰ میلیون تراکنش خدمات‌بانکی طی هرماه و بسیاری از خدمات شایسته دیگر در مناطق دوردست کشور در روستاها اشاره کرد.

در آغاز ۲۱ سالگی ضرورت دارد که پست‌بانک‌ایران با رعایت قوانین و مقررات همواره به نیازهای مخاطبان پاسخگو بوده و ارائه آموزش‌های مستمر کاربردی و برنامه‌ریزی‌های لازم و توجه ویژه به ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های‌‌‌نو و دستاوردهای علمی و نوین بانکداری را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی نماید.

همچنین لازم است استفاده از سرویس پست ‌مالی بین‌المللی به‌عنوان مهمترین مزیت این بانک با قابلیت امکان انتقال حواله از طریق کشور مبدأ به مقصد بدون داشتن حساب مورد توجه قرار گیرد، ضمناً بایستی بهره‌گیری از تجارب دنیا و الگوهای سایر پست‌بانک‌ها را چراغ راه آینده خود قرار دهد.

سلامت و امنیت دارائی‌‌ها و ارتقاء سلامت اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تجارب و ایجاد روحیه نشاط و کارآفرینی و دستاوردهای معنوی از مواردی است که پست‌بانک‌ایران را در فراز و نشیب‌ تلاطم‌های اقتصادی به ثبوت و پایداری رسانده است.

جهش تحولات در پست‌بانک‌ایران همواره در مسیر بهبود روشها و بهره‌گیری از نیازسنجی مخاطبان و مشتریان بوده و مدیران و کارکنان آن با شوق وافر، تکاپوی خود را در خدمت‌رسانی به مشتریان و نیز حفظ سرمایه‌های ملی و رونق کسب‌و‌کارهای کوچک و کارآفرینی جامعه به نمایش گذاشته‌اند.

مأموریت‌های جدید پست بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی ICT کشور، علاوه بر تحقق اهداف آن، فرصت خدمت در عرصه‌های نوین دیگری برای این بانک محسوب می‌شود. زیرا با این مأموریت بسیاری از کسب‌وکار‌های توسعه یافته در کشورهای دیگر در کشور ما نیز راه‌اندازی شده و حمایت پست‌بانک ایران از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان، فرصتی پیش خواهد آورد که بتواند علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت موجود چندگانه خود در زمینه‌هایICT و فناوری اطلاعات، به نقطه مطلوب و ورود به بازار رقابت جهانی و همکاری با سایر اقتصادهای جهان و ملل نیز موفقیت‌های چشمگیری را شاهد باشد.

اهمیت دیگر مأموریت جدید پست بانک ایران به‌عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و همچنین بانک تخصصی و توسعه‌ای ICT کشور، ایجاد روحیه نشاط و پویائی برای کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیک و دانش‌محور بوده و بهره‌وری بیشتر در مجموعه اقتصاد کشور را به ارمغان خواهد آورد.

پست‌بانک‌ایران در شرایطی به بیست‌ویک سالگی قدم گذاشت که برای حفظ جایگاه شایسته خود در نظام بانکی و مجموعه اقتصاد کشور، نیازمند نوآوری و خلاقیت و همچنین پذیرش آگاهانه تغییرات و تحولات است. امید است با گره‌گشائی و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و خدمت بی‌منت به آحاد هموطنان همچون گذشته در مسیر خود‌کفائی و استقلال کشور گام‌های مؤثری برداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  55