ترسیم نقشه راه مدیریت و راهبری IT نباید منتظر دولت باشد

رئیس سازمان نصر کشور:

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ناصرعلی سعادت با اشاره به برگزاری این دوره از همایش اظهار کرد: امسال نیز همچون چهار دوره گذشته سازمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی مدیران دولتی و خصوصی با موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان‌ها و سازمان‌ها، پنجمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را برگزار می‌کند.

رئیس سازمان نصر کشور با اشاره به رویکرد سلسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات طی چهار دوره اخیر این همایش گفت: در دوره‌های گذشته، همایش بیشتر به تشریح مفاهیمی همچون "راهبری سازمانی IT " و "آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات"، "ممیزی فناوری اطلاعات"، "سازوکارهای سنجش، پایش درحوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" پرداخته است.

وی افزود: در این دوره مبحث "کنترل‏های داخلی و مدیریت ریسک" انتخاب شده است.

رئیس پنجمین دوره این همایش با بیان اینکه  کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، در کشورهای دیگر سال‌هاست که استانداردهای راهبری و مدیریتICT کاملا تبیین و اجرایی شده و وظیفه سازمان نصر است که از طریق برگزاری این همایش‌ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش‌های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

او خاطر نشان کرد: به دلیل ضرورت آشنایی تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی با بحث مدیریت فناوری اطلاعات، مخاطبان این همایش همه مدیران بخش خصوصی، دولت و صاحبان صنایع و بانک‌ها هستند.

رئیس سازمان نصر کشور با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی برای ترسیم نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات نباید منتظر دولت شده و باید پیش قدم شود؛ قطعا جلب مشارکت و حمایت دولت برای اجرای هدفمند و فراگیر این موضوع از سوی بخش خصوصی ضرورت دارد.

 

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  38