تحلیل بانک سوییسی از خرید و فروش طلا

بانک UBS سوییس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: گرچه قیمت طلا در هفته های اخیر با کاهش روبرو شده ولی این روند طی ماه های آینده متوقف خواهد شد و میانگین قیمت طلا به بیش از ۱۳۵۰ دلار می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس این گزارش بانک یو بی اس افزود: قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز طی ماه های آینده روندی صعودی خواهد داشت.
جونی توز استراتژیست ارشد موسسه یو بی اس تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و اجرای سیاست های مالی ترامپ قرار داشته است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت شکننده باشد. این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را افزایش داده است.
موسسه یو بی اس افزود: هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا طی هفته های آینده محدود خواهد بود و این روند به زودی متوقف خواهد شد. طلا در بلندمدت همچنان روندی صعودی خواهد داشت و بهترین مکان امن برای سرمایه گذاری خواهد بود. هرگونه کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.
چند هفته قبل موسسه یو بی اس پیش بینی کرد که قیمت طلا تا 3 ماه آینده به 1300 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا قرار خواهد داشت.
در صورتی که نرخ تورم در آمریکا طی ماه های آینده تحت تاثیر سیاست های دولت ترامپ افزایش یابد و فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش ندهد، این مساله به معنای کاهش نرخ بهره واقعی خواهد بود و در نهایت عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا به شمار می رود.
از سوی دیگر اگر نرخ بهره واقعی در آمریکا افزایش یابد، قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو خواهد شد. موسسه یو بی اس همچنین پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس نقره سال آینده به 18.60 دلار خواهد رسید.
به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =