اوج گیری تعداد کارت های صادر شده در آبان ماه

تعداد کارت، خودپرداز و پایانه شعب در طی 9 ماه ابتدای سال جاری

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، در آبان ماه سال جاری بیشترین تعداد کارت های صادر شده (با 36 میلیون کارت)، تعداد دستگاه های خودپرداز (با 3742 دستگاه) و تعداد پایانه شعب (با 3906 پایانه) گزارش شده است. در مقابل، در فروردین ماه تعداد کارت ها، خودپردازها و پایانه ها نسبت به ماه قبل به ترتیب 0/13 درصد، 7/76- درصد و 6/21- درصد رشد داشتند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک– تعداد کارت های صادر شده در طی 9 ماه ابتدای سال جاری نشان می دهد که بیشترین تعداد کارت ها در آبان ماه (با 36 میلیون) صادر شده و از 356 میلیون کارت در مهر ماه به 391 میلیون کارت در آبان ماه افزایش یافته است. همچنین در ماه های اردیبهشت با 7 میلیون و خرداد با 5 میلیون، تعداد کارت صادر شده بیشتری نسبت به ماه قبل گزارش شده است (نمودار 1).

در آبان ماه سال جاری در کنار افزایش تعداد کارت های صادر شده (نمودار 1)، بیشترین تعداد خودپردازهای فعال شده را شاهد بودیم و از 42 هزار در مهر ماه به 46 هزار در آبان ماه افزایش یافته است (نمودار 2).

همچنین در اسفند سال گذشته 44 هزار دستگاه خودپرداز فعال شده بود اما در فروردین ماه سال جاری تعداد این دستگاه ها به 40 هزار کاهش پیدا کرده است. این اُفت 3 هزار عددی در فروردین ماه در طی 9 ماه ابتدای سال جاری بی سابقه بوده است. تعداد خودپردازها از اردیبهشت ماه تا مهر ماه روند تقریباً ثابتی داشته و میانگین رشد ماهانه در طی این 6 ماه 1/14 درصد می باشد.

بر اساس نمودار 3، بیشترین تعداد پایانه های شعب در آبان ماه با 3906 تعداد افزایش نسبت به ماه قبل گزارش شده است. میانگین رشد ماهانه تعداد پایانه شعب در طی 9 ماه ابتدای سال جاری 0/09 درصد می باشد. دلیل کاهش میزان رشد در سال جاری، کاهش تعداد پایانه های شعب در دو ماه فروردین با رشد منفی 6/21 درصد و مرداد با رشد منفی 0/54 درصد می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  12