ارز مصرفی حج عمره برابر با هزینه عمرانی کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ارزی که حجاج ایرانی در یک سال برای حج عمره به عربستان منتقل می‌کنند، معادل بودجه عمرانی یک سال کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدحسین نقوی حسینی افزود: وقتی چنین اعتباری از کشور خارج می شود انتظار نداریم حجاج ما امنیت نداشته باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده «جسارت به دو زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه جده» گفت: با این حادثه با «بی مسئولیتی» برخورد شد و ما متوجه نشدیم بالاخره عربستان چه برخوردی کرد و مجرمان به چه مجازاتی محکوم شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: عربستان در پرونده «شهدای منا» نیز هیچ تعهدی ایفا نمی کند.

نقوی حسینی گفت: 5 اسفند از هیئت ایرانی برای گفتگو درباره موضوع حج دعوت شده است.
 
* کمک 124 میلیون دلاری ایران به کشورهای مختلف از سال 85 تا 91
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال 85 تا 91 برای «کمک های توسعه ای» به کشورهای مختلف 184 میلیون دلار تخصیص داده شد که 124 میلیون دلار آن تحقق یافته است.

نقوی‌حسینی افزود:  مابقی رقم 184 میلیون دلاری که پرداخت آن محقق نشده، به خزانه برگشته است.

وی تصریح کرد: کمک های «فرهنگی – آموزشی»، «بهداشتی – درمانی» و «اجتماعی» سه هدف  پرداخت «کمک های توسعه ای» به کشورهای مختلف است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون، موضوع تحقیق و تفحص از میزان پرداخت «کمک های توسعه ای» به کشورهای مختلف و میزان اثربخشی آن بررسی شد.

وی افزود: مسئولانی از وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و جمع بندی این شد که به توضیحات بیشتری نیاز هست بنابراین تحقیق و تفحص فعلا مراعا ماند.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  31