اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک وزیرخارجه ترکیه درباره ایران

در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ؛

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان چاووش اوغلو گفت: اظهارات وزیر خارجه ترکیه در مونیخ را غیرسازنده می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، مدعی شد: سیاست طائفه گری ایران، متاسفانه موجب بی ثباتی در بسیاری از کشورهای منطقه همچون بحرین و عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس شده است. ایران می خواهد عراق و سوریه را تبدیل به دو حکومت شیعی دیگر کند و این خطر واقعی است و ما باید ایران را مجبور کنیم تا دست از مطامع خود بردارد.

 

واکنش ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات وزیر خارجه ترکیه در مونیخ را غیرسازنده می دانیم.
قاسمی در واکنش به سخنان غیرسازنده وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار داشت: کسانی که در سودای خام بازگشت به امپراطوری اند و به اقدامات مداخله گرایانه، غیرقانونی و غیرمشروع و حمایت از گروه های تروریستی دست زده و موجب خونریزی و افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه می شوند، نمی توانند با فرافکنی از زیر بار مسئوولیت چنین اقداماتی شانه خالی کنند.
وی افزود: آنها باید بدانند که بی ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد؛ و لذا نباید و نمی توانند با اتهام زدن به دیگران از گرداب خودساخته رهایی یابند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر حفظ ثبات و امنیت تمامی کشورها و همسایگان بوده است و نقش و سیاستی که مورد اذعان بسیاری از دولت ها و ملت های منصف در منطقه و جهان قرار گرفته و با استقبال آنان مواجه است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  86  =  87