۲۰ اسفند پایان اختلالات در شبکه

معاون فنی همراه اول:

معاون فنی اپراتور اول تلفن همراه کشور: اختلالات به وجود آمده در شبکه تلفن همراه کشور تا 20 اسفند برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرتضی طاهری بخش افزود: نزدیک به چهار هزار نفر در کل ایران شبانه روزی در حال کار هستند تا ما بتوانیم در زمان عید نوروز شرمنده مردم در کل کشور نباشیم و شبکه ای پایدار در اختیار مردم قرار دهیم.
وی یکی از دلایل بروز مشکلات در ارتباط مشترکان همراه اول را توسعه شبکه این اپراتور به نسل های جدید تلفن همراه بیان کرد و گفت: در همه دنیا زمانی که برنامه ای برای اصلاح و ارتقای شبکه به نسل های بالاتر صورت می گیرد، اختلالات بروز می کند.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور تصریح کرد: شبکه همراه اول از مهر گذشته توسعه حجیم خود را در کل کشور مخصوصا در تهران شروع کرده است و این توسعه شامل تغییر تمام تجهیزاتی است که در سایت ها قرار دارد.
طاهری بخش گفت: این تغییرات شامل تمام آنتن ها و همه تجهیزات سخت افزاری در سایت ها می شود و ما کاری را که قرار بود در چهار سال انجام دهیم به دلیل نیاز و تقاضای مشتریان به شبکه دیتای پرسرعت با کیفیت بالا در یک سال انجام خواهیم داد.
وی افزود: از مهر در تهران سه هزار و 200 سایت نوسازی شده و تقریبا 90 درصد نوسازی سایت های تهران به سرانجام رسیده است و تا دهم اسفند به روزرسانی سایت های تهران به اتمام می رسد.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور با اشاره به ادامه فعالیت برای بهبود کیفیت شبکه همراه اول گفت: از اول اسفند کار برای ارتقاء کیفیت شبکه شروع می شود و تا 20 اسفند به اتمام می رسد.
طاهری بخش تاکید کرد: به طور طبیعی زمانی که کار بزرگی برای ارتقاء یک شبکه صورت می گیرد ممکن است بر کیفیت ارائه خدمات تاثیر بگذارد اما ما به طور دائم در حال مونیتور کیفی شبکه هستیم ضمن آنکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت دائم در حال مونیتور شبکه است و تمام شاخص های ما به جز یک شاخص در چارچوب ضوابط تعیین شده در شبکه است که امیدواریم در یکی دو هفته آینده این مشکل نیز برطرف شود.
وی دلیل دیگر این مشکلات را بازنگری روی فرکانس شبکه دانست و گفت: در کل ایران مخصوصا در تهران با توجه به حجم بالای ترافیک مجبور شده ایم تا 50 درصد منابع شبکه را کاهش دهیم تا زمینه برای آزادشدن فرکانس فراهم و از این طریق ظرفیت برای نسل های سه ، چهار و چهار و نیم تلفن همراه فراهم شود.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور گفت: قول می دهیم با ظرفیت های ایجاد شده در ایام عید مشترکان با خیال راحت از شبکه و نسل های چهار و چهار و نیم در همراه اول استفاده کنند و ما در مقایسه با اسفند ماه وضعیت بهتری داشته باشیم.
طاهری بخش افزود: البته ما در تهران نتوانستیم در حدود 200 نقطه ، شبکه را نوسازی کنیم و دلیل آن ممانعت مردمی ، سازمان ها و شهرداری و صادر نشدن مجوزهای لازم است که طبیعتا این موضوع روی کیفیت برخی از مناطق تاثیرگذاشته است.
وی گفت: در بخش صوت زمانی که آنتن های تلفن همراه تعویض می شود و آنتن های نسل های دو ، سه ، چهار و چهار و نیم به صورت یکسان درمی آید ممکن است محلی که قبلا مشکلی نداشته ، با اختلالاتی مواجه شود به همین دلیل پس از نوسازی آنتن ها اکنون ما نیاز به زمان داریم تا با تنظیم مجدد پوشش های لازم را ایجاد کنیم.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور تصریح کرد: تیم های بهینه سازی ما وارد شده اند تا تنظیمات سخت افزاری تمام سایت ها را در زمان بندی مشخص انجام دهند و چنانچه مشترکانی دچار مشکل هستند می توانند با سامانه 9990 تماس بگیرند تا تیم های بهینه سازی برای حل این مشکلات اقدام کنند.
طاهری بخش ادامه داد: در تهران 30 تیم در حال رفع مشکلات در خصوص پوشش های ارتباطی هستند و ما با ابزارهایی که در اختیار داریم سعی می کنیم نقاط دارای ضعف پوشش را شناسایی و مشکل آنها را برطرف کنیم.
وی درباره نیاز به افزایش ارتفاع آنتن های تلفن همراه نیز گفت: در سه چهارسال اخیر متوسط ارتفاع شهر تهران افزایش یافته است اما ما نتوانسیتم مجوزهای لازم را برای تغییر ارتفاع آنتن های خود در 600 نقطه بگیریم که در این زمینه نیازمند کمک سازمان های مختلف هستیم.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشورتصریح کرد: ما در توسعه شبکه سعی کردیم از متخصصان ایرانی استفاده کنیم و با همین جوانان رکورد توسعه و نوسازی سایت های تلفن همراه را شکستیم به طوری که اکنون ما در هر ماه پنج هزار سایت را نوسازی می کنیم.
طاهری بخش گفت: ما در کل کشور 21 هزار نقطه سایت داریم که در فاز هفتم توسعه شبکه همراه اول 22 هزار سایت نسل دو، 11 هزار سایت نسل سه و 11 هزار سایت نسل چهار را یا نوسازی و یا وارد شبکه خواهیم کرد.
وی افزود: علاوه بر سایت ها و آنتن های تلفن همراه لایحه های شبکه نیز از دو لایه به چهار و در برخی از مناطق مانند تهران به  شش لایه افزایش یافته که این موضوع افزایش ظرفیت شبکه را نیز به همراه خواهد داشت.
معاون فنی و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور تاکید کرد: تا الان نزدیک به 11 هزار نقطه سایت که مجموعا 21 هزار سایت سه ، چهار و چهار و نیم را شامل می شود وارد شبکه کرده ایم و تا پایان سال نیز این میزان به 14 هزار نقطه خواهد رسید و ان شاءالله تا آخر خرداد سال اینده همه شبکه نوسازی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2