فارغ التحصیلان خود کارآفرین باشند/ ۳ میلیون بیکار داریم

جهانگیری:

معاون اول رییس جمهور از دانشگاه ها بعنوان نهادهای اصلی تولید اندیشه یاد کرد و گفت: دولت همواره نیازمند همکاری دانشگاه ها برای حل مسائل پیچیده کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسحاق جهانگیری در مراسم قدردانی از دانشجویان نمونه کشور افزود: دانشجوی نمونه، یک سرمشق برای همه دانشجویان کشور است که سطح و تراز دانشگاه ها را نشان می دهد.

وی گفت: دانشگاه های ما تلاش وسیعی دارند که به دانشگاه نسل سوم و یا کارآفرین تبدیل شوند و حتماً انتخاب دانشجوی نمونه باید بسیار دقیق باشد.

جهانگیری افزود: دانشگاه محل تربیت شهروندان مسئول است که در آینده اداره کشور در دستشان خواهد بود.

وی گفت: آنچه که مهم است، این است که دانشگاه به چه میزان در پرورش خلاقیت، مهارت و توانایی موفق بوده است زیرا این پرورش بر کیفیت نیز تأثیر خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به بازدید از دستاوردهای برخی از دانشگاه های کشور در ماه های گذشته به ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: تصورم این است که اتفاق مهمی در دانشگاه های کشور در حال انجام است.

وی گفت: افرادی که در مراکز رشد کار می کنند، می توانند در آینده یک کارآفرین بزرگ در کشور باشند.

جهانگیری افزود: کشور ما به طور طبیعی با مسائل و مشکلاتی مانند مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال روبروست و مردم برای رفع این مشکلات به کمک دانشگاهیان دل بسته اند.

وی گفت: سالی یک میلیون و 200 هزار جوان وارد بازار کار می شوند و اگر بتوانیم برای این تعداد شغل ایجاد کنیم، به این معناست که سه میلیون بیکاری که هم اکنون داریم، بیکار می مانند.

جهانگیری افزود: ظرف اقتصاد ایران محدود است و تعداد شغلی که از آن بیرون آمده است نصف این عدد هم نیست.

وی گفت: نیازمند انسان هایی هستیم که اقدامی انجام دهند تا یک جوان دانش آموخته بدنبال کار نگردد و کاری کنیم که دانش آموخته دانشگاه کارآفرین باشد.

جهانگیری با اشاره به برخی از مشکلات زیست محیطی و آلاینده های زیست محیطی در کلانشهرهایی مانند تهران و خوزستان افزود: حل این مسائل نیازمند فکر و اندیشه است.

وی گفت: این مشکلات در مقابل سرمایه عظیم مادی و معنوی ملت ایران ناچیز است و این ملت و کشور قادر است از مشکلات عبور کند.

جهانگیری افزود: یکی از راه های عبور از مشکلات اقتصادی، سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که دانش بنیان بودن و مردمی بودن برخی از ویژگی های آن است.

وی گفت: این سیاست می تواند کشور را از بحران ها عبور دهد و همه ما باید برای اعتلای ایران کار کنیم .

جهانگیری افزود: از دانشگاه ها به عنوان مراکز تولید اندیشه انتظار است که در حل مسائل پیچیده پیشرو و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی گفت: در یکی از جلسات شورای عالی اداری تصویب کردیم که 2 هزار دستیار ویژه برای وزرا، استانداران و برخی از مسئولان از میان نخبگان انتخاب شود تا تجربیات اجرایی و فکر خلاق جوانان آنان را به نیروهای خلاق کشور تبدیل کند.

جهانگیری افزود: از این تعداد با دو آزمون فقط 300 نفر در آزمون ها موفق شدند.

وی گفت: یکی از برنامه ها این است که نخبگان بتوانند در چنین جایگاهی قرار گیرند تا از آن‌ها استفاده شود.

در این مراسم از 40 دانشجوی نمونه با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  16