کاهش تورم هنوز برای مردم ملموس نیست/ جا ماندن اعتماد در چرخه سپرده‌گذاری بانکها

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درگفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک:

در حال حاضر هر چند نرخ تورم در کشور روند نزولی بخود گرفته است اما این مساله هنوز در بین مردم احساس نمی‌شود.

سید مهدی تقوی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در خصوص نظام بانکداری الکترونیک در کشور اظهار کرد: ارایه خدمات بانکداری در کشور همزمان با ورود تکنولوژی نوین حیات تازه‌ای به خود گرفته به طوری هر روز شاهد تحول در این عرصه هستیم.
وی تصریح کرد: از زمان انقلاب تا به امروز خدمات قابل توجهی توسط بانکها به مشتریان ارایه  شده که در جای خود بی‌نظیر است و این بیانگر این است که کشور ما همسو با کشورهای اروپایی در ارایه خدمات و نقل و انتقال وجوه بانکی از طریق الکترونیک توانسته حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد.
تقوی تاکید کرد: اگر زیرساختهای مخابراتی و اینترنتی در کشور اصلاح شود به طوریقین در این زمینه پیشتاز خواهیم بود البته در شرایط فعلی مردم و سرمایه‌گذاران اطمینان لازم برای سپرده‌گذاری در بانکها را ندارند و بایستی با ارایه مشوقهای تشویقی اعتماد را برای سپرده‌گذاری در این بخش برگرداند.
وی در ادامه  با اشاره به وضعیت فعلی بازارهای اقتصادی در دولت یازدهم اظهار داشت: در حال حاضر هر چند نرخ تورم در کشور روند نزولی بخود گرفته است اما این مساله هنوز در بین مردم احساس نمی‌شود و دلیل آن هم گرانی کالاهایی است که مردم هر روز با آن سرکار دارند و به همین علت هنوز بازارهای اقتصادی به ثباتی که باید نرسیده و اطمینان برای سرمایه گذاری به بازار باز نگشته است.
این اقتصاددان افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که مردم و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری اطمینان لازم را ندارند، بهتر است مردم به سپرده گذاری در بانک‌ها تشویق شوند و بانک‌ها وادار به سرمایه گذاری در کارهای تولید شوند چرا که ریسک این کار برای سرمایه داران خرد و کوچک کمتر است.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: برای رونق نظام بانکی و تشویق مردم برای سپرده‌گذاری بایستی تدابیر اصولی اندیشیده شود تا مردم با انگیزه وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این بخش شوند.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  51  =