انتظار پروژه موبایل پز برای تاییدیه بانک مرکزی/ اخذ نمایندگی” M POS” کره جنوبی درکشور

معرفی شرکت/ مدیرعامل شرکت آی تی ویو خبرداد:

چندسال پیش براي گرفت تاييديه موبایل POS ، طرح پیشنهادی به بانک مرکزی ارایه دادیم اما در آن زمان هنوز بانک مرکزی هیچ خط مشی و استانداردی را برای این کار مشخص نکرده بود و اکنون پس از حدود 3 سال تازه این اتفاق در حال افتادن است.

فریبرز رحمانی مدیر عامل شرکت آی تی ویو در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، درباره عمده فعالیتهای این شرکت گفت: شرکت ما در واقع در دو بخش پرداخت الکترونیک (e-banking ) و بانکداری الکترونیک (epaiment)  فعالیت دارد، بخش بانکداری الکترونیک ما شامل نرم افزارهای حوزه پرداخت از جمله سیستمهای کربنکینگ است که در این زمینه بحثهای مشاوره ، انتخاب نرم افزار و پیاده سازی را هم در دستور کار داریم .

وی افزود: ما بر روی بحث موبایلی که شامل اپلیکیشنهای موبایل است متمرکز شده ایم و اخیرا نمایندگی دستگاههای "M POS" را از کره جنوبی گرفته  و پرداخت الکترونیک از طریق موبایل را انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت آی تی ویو در درباره توسعه پروژه های این شرکت اذعان داشت: در حال حاضر پروژه موبایل POS هنوز در جایی فعال نبوده و تازه شروع کار آن است ، چرا که برای فعال سازی این سولوشن هنوز از بانک مرکزی تاییدیه و مجوز لازم را کسب نکردیم البته ما در حال آماده سازی بستر برای گرفتن تاییدیه فعال سازی این سیستمها از بانک مرکزی  و شاپرک، هستیم.

رحماني با گريزي به نبود قوانين واضح و روشن از سوي بانك مركزي اظهار داشت: چندسال پیش براي گرفت تاييديه موبایل POS، طرح پیشنهادی به بانک مرکزی ارایه دادیم اما در آن زمان هنوز بانک مرکزی هیچ خط مشی و استانداردی را برای این کار مشخص نکرده بود و اکنون پس از حدود 3 سال تازه این اتفاق در حال افتادن است.

وي ادامه داد:  ما در بخش بانکداری مجازی هنوز مشکلات فراوانی داریم چرا كه هنوز هیچ چیزی در این حوزه مشخص نیست و روش و استانداردی برای این بخش  به طور دقیق دیده نشده است.

مدير عامل شركت آي تي ويو با بيان اينكه این بخش هنوز در هاله ای از ابهام است تصريح كرد : هنوز در کشور ما مشخص نشده اگر یک بانک مجازی بخواهد فعالیت خود را در ایران آغاز کند چه کار باید کند، چه مسایل و قوانین و استانداردهایی را باید رعایت کند و این به نظر من  در بخش قوانین و استانداردهاي سیستم عقب تر از تکنولوژی هستیم و فاصله  ما بسيار زياد است.

وی با بیان اینکه شرکت ما یک شرکت سولوشن پروایدر است که به شرکتهای حوزه PSP سولوشن پرواید می کنند خاطرنشان کرد: مهمترین اتفاق سال گذشته درشرکت ما ورود به بحث مشاوره  IT و مشاوره تکنولوژی با بانکها و موسسات مالی اعتباری بود که توانستیم نمایندگی شرکت دلویت پرتغال را بگیریم.
رحمانی افزود:  با گرفتن نمایندگی این شرکت ما خدمات مشاوره ای و سرویسهایی که از طرف این شرکت به بانک ها و موسسات مالی در دنیا ارایه شده  را هم درایران اجرایی میکنیم، در این راه جلسات متعددی هم با بانک مرکزی و دیگر بانکها داشته ایم که بسیار هم موفقیت آمیز بوده است.

رحمانی افزود: در بخش بانکداری الکترونیک و حوزه تکنولوژی فقط بحث بانکداری الکترونیک مطرح نیست اما متاسفانه ما فقط در این حوزه که در واقع فناوری بانکداری الکترونیک است جلو رفته ایم و در بحث فرآیندهای بانکی از دنیا بسیار عقب هستیم و نیازمند ورود بیشتر به این حوزه هستیم.

وی درباره هدف این شرکت از وارد شدن به مذاکره با شرکت های خارجی اظهار کرد: هدف ما تقویت بخش استانداردسازی و بخش فرآیندهای بانکی است چرا که در بخش IT بانکی خیلی از دنیا عقب نیستیم، و پیش بینی مان این است که بخش بانکداری الکترونیک بیشتر به سمت ویرژوال بنکینگ و موبایل بنکیگ خواهد رفت.

مدیرعامل  شرکت آی تی ویو ادامه داد: همانطور که رشد این تکنولوژی  نیز نشان می دهد ، در دنیا E BANKING به سمت بانکداری مجازی بدون شعبه و پرداخت های موبایلی خواهد رفت ما نیز پیرو این امر در حوزه های بحث موبایل و اپلیکیشنهای آن و همچنين در بحث بانکداری مجازی بیزینس پلنی را برای سرمایه گذاران داخلی علاقه مند به تاسیس بانک مجازی طراحي كرده ايم.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  3