بنگاه‌های کوچک و متوسط تا سه برابر وام گرفتند

پرداختی از ۱۶ هزار میلیارد گذشت

در حالی طبق توافق اولیه قرار بود حدود ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند که براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی تاکنون بیش از ۲۳ هزار واحد یعنی بالغ بر سه برابر تعداد ابتدایی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طرح حمایتی بانک‌ها از بنگاه‌های کوچک و متوسط پیشنهاد شبکه بانکی در اوایل سال جاری برای احیای واحدهای تولیدی بود که طی سال‌های گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصادی و رکود ایجاد شده به حالت نیمه‌تعطیل در آمده و یا حتی تعطیل شده بودند.

طبق توافقات قرار بر این بود تا بانک‌ها حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری صرف پرداخت تسهیلاتی به حدود ۷۵۰۰ بنگاهی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و در ادامه در کمیته مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، بپردازند. این طرح از اواسط تابستان به مرحله اجرا در آمد.

آخرین آماری که به تازگی قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرده حاکی از آن است که تا نیمه اسفندماه امسال حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۲۳ هزار و ۴۱۰ بنگاه کوچک و متوسط پرداخت شده است.

تعداد پرداختی‌ها در حال حاضر بیش از سه برابر آنچه که از ابتدا هدف‌گذاری شده بود را در بر می‌گیرد و نزدیک به ۱۵ هزار بنگاه توافق اولیه تسهیلات دریافت کرده‌اند. البته پیش‌تر بانک مرکزی اعلام کرده بود در صورتی که نیاز به تسهیلات پرداختی بیشتری باشد و واحدها معرفی شوند امکان افزایش پرداختی وجود خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2