نوآوری و مدیریت دو عامل تعیین کننده سودآوری شرکت ها است

رییس سازمان بورس :

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سودآوری داخل یک شرکت، تعیین کننده قیمت سهام آن است، گفت: اگر سودآوری داخل یک شرکت کم باشد، یا نوآوری نداشته و یا مدیریت آن ضعیف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر شاپور محمدی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه نشست آشنایی کارگزاران و فعالان بازار سرمایه در خصوص نحوه همکاری در امور دانش بنیان و طرح های فناورانه، اظهار داشت: به طور کلی تمام تحولاتی که در دنیا رخ داده، متاثر از دانش های جدید بوده است و ضعف کشورهایی که بعضا عقب نگه داشته شده و یا خود در عقب ماندگی شان نقش داشته اند، به خاطر ضعف تکنولوژی آنها بوده است.
وی نوآوری را به سوخت شرکت ها تشبیه کرد و گفت: سرمایه انسانی و فیزیکی از دانش، خلق می شود و در غیراینصورت، سرمایه های مادی از دست خواهد رفت بنابراین باید به طور مرتب، با نوآوری های جدید تغذیه شود.
محمدی توسعه کشورها را به دو دسته توسعه خود به خودی و توسعه مبتنی بر برنامه ریزی، تقسیم بندی کرد و افزود: تمام کشورهایی که توسعه خود به خودی داشته اند، در سه علم شیمی، فیزیک و زیست شناسی، پیشرو بوده اند و توسعه اقتصادی بعد از تحولات این سه حوزه اتفاق افتاده است.
وی، توجه کشورهای پیشرفته به توسعه فناوری های روز را یادآور شد و گفت: حدود 70 درصد عرضه های بورس 'نزدک' NAZDAQ آمریکا به وسیله صندوق های جسورانه اتفاق می افتد و نزدک یک بورس تکنولوژیک با پایه های دانش فنی به شمار می آید.
به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، تاکنون در کشور هند، بورس لندن و بازارهای OTC آمریکا در زمینه سرمایه گذاری و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان، اقدامات زیادی صورت گرفته است.
محمدی بیان داشت: خوشبختانه در ایران، تجربیات بین المللی موجود در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان به خوبی لمس شده است و مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه به این موضوع داشته اند و شرکت های دانش بنیان را از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی توصیف کرده اند.
وی تصریح کرد: هدف نهایی ما این است که شرکت های دانش بنیان ایرانی نه تنها سودآوری داشته باشند بلکه به شرکت های موجود در بازار ورود پیدا کرده و آنها را سودآور کنند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: ما شرکت های دانش بنیان را فقط برای خودشان نمی خواهیم بلکه از آنها انتظار سودآوری برای کل اقتصاد کشور داریم.
وی همکاری نزدیک سازمان بورس و معاونت علمی ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: تاکنون 5 فستیوال تخصصی بازار دارایی فکری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و فرابورس برگزار شده، دو صندوق جسورانه در تابلوی فرابورس قرار گرفته، وضعیت 10 صندوق دیگر نیز در حال بررسی است و 10 صندوق نیز درحال تشکیل است که این امر نشانگر به وجود آمدن آگاهی لازم در این زمینه است.
نشست آشنایی کارگزاران و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه همکاری در امور دانش بنیان و طرح های فناورانه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت فرابورس و تعدادی از کارگزاران و سرمایه گذاران در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.
سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان و فناورانه نیز در حاشیه این نشست رونمایی شد.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21