ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبرداد:

طی مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم قرار شد با به کار گیری تدابیری ،پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز در نشست خبری با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات به واحدهای تولیدی که به دلیل داشتن چک برگشتی از دریافت تسهیلات محروم هستند اظهار کرد: طی مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم قرار شد با به کار گیری تدابیری ،پرداخت تسهیلات به این واحدها صورت گیرد، برای دریافت تسهیلات به این افراد لازم است با ارکان اعتباری بانکها مذاکراه کنند تا ضمن مرور آخرین صورت حساب آن ها و نظر به یادداشت های حسابرسی و همچنین در نظر گیری توان بازپرداخت تسهیلات ، از این امکانات بهره مند شوند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جواب به سوال پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مبنی بر میزان سهولت در دریافت تسهیلات برای واحدهای تولیدی گفت : هیچ کدام از ما نمی توانیم این ادعا را داشته باشیم که صددرصد مراجعین کارشان به سهولت انجام می شود یا خیر، در یک فرآیند ما بر اساس تعداد واحدها که به صورت کلان این امتیازات را دریافت می کنند و همچنین نظر به آمار و ارقام ،روند حاکم بر پرداخت تسهیلات این گونه واحدها ،را روندی مطلوب که بازده مطلوبتری نسبت به قبل دارند ارزیابی می کنیم.

وی افزود : حدود 59  هزار واحد تولیدی صنعتی ، معدنی و کشاورزی و طرحهای تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد 46 هزارو 500 واحد تولیدی شامل  16 هزار  واحد صنعتی و معدنی و 30 هزار واحد کشاورزی بودند .

صالحی نیا ادامه داد: همچنین از کل واحدهای ثبت نام شده  12 هزارو 400 طرح نیمه تمام  شامل 4 هزار طرح صنعتی و معدنی و 8  هزارو 500  هزار واحد کشاورزی بودند ، بر اساس آمار بانکهای کشاورزی ، ملی ، ملت ، صادرات ، تجارت ، سپه و صنعت و معدن در این امر پیشتاز بودند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: طی 10 ماهه سال جاری ارزش مطلق تخصیص منابع کل صنعت و تولید 124 هزار میلیارد تومان و درصد آن 29 درصد کل تسهیلات بوده است که بخشی از آن تجدید یا تسهیلاتی است که از قبل هم اخذ شده بود و با توجه به شرایط برای تمدید و اخذ آن اقدام شد.

وی میزان کل تسهیلات بخش تولید  را در 10 ماهه سال گذشته  86 هزار میلیارد تومان و با حدود 43 درصد تغییر در عدد مطلق اعلام کرد.

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  5