آماده سازی جدید مقدمات اتصال ایران به ویزا و مستر کارت

درگفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مطرح شد:

از آنجایی که صدور کارتهای شرکتهای بین المللی به عهده بانکها است بنابراین بانکها ملزم به رعایت تمامی قوانین مورد نظر شرکتهای بین المللی در حوزه صدور کارتهای بین المللی هستند.

سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بیان اینکه پس از اجرای برجام، امکان اتصال شبکه پرداخت ایران به شبکه های بین المللی وجود دارد گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته و بادر نظر گرفتن سیاستهای بانک مرکزی به نظر میرسد پس از برداشتن تحریمها امکان حضور شبکه های بین المللی پرداخت مانند مستر و ویزا در ایران فراهم شود.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اقدامات اولیه برای اتصال شبکه پرداخت ایران به شبکه های بین المللی  گفت: در این راستا ابتدا باید با دفاتر منطقه ای شرکتهای بین المللی در حوزه خاورمیانه مکاتبه و مذاکره کرد. سپس مجموعه اقدامات حقوقی و فنی شامل آمادگی حقوقی بانکها، مدیریت ریسک، فرآیندهای تسویه مالی و مدلهای کارمزدی به شرکت بین المللی عرضه شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: از مدتها پیش شرکت خدمات انفورماتیک ، موضوع آماده سازی سوئیچها و سامانه های مرتبط را مطابق با استانداردهای موردنظر شرکتهای بین المللی شروع کرده است اما در حوزه تدوین مقررات، ایجاد نهادهای لازم، تسویه مالی و غیره هنوز ابهاماتی وجود دارد که ضروری است نهاد قانونگذار هرچه سریعتر نسبت به آن تعیین تکلیف کند.
نجفی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرایط استفاده مردم ایران از کارتهای بین المللی فراهم میشود گفت: بستگی به چگونگی تعامل شرکتهای بین المللی  از جمله ویزا و مستر با بانکهای ایران دارد این شرکتها امکان صدرو کارت برای ایرانیان داخل کشور را فراهم می کنند.
 وی با اشاره به مسوولیت بانکهای کشور در ارتباط با کارتهای بین المللی تصریح کرد: از آنجایی که صدور کارتهای شرکتهای بین المللی به عهده بانکها است بنابراین بانکها ملزم به رعایت تمامی قوانین مورد نظر شرکتهای بین المللی در حوزه صدور کارتهای بین المللی هستند.
مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در پایان خاطر نشان ساخت: شرکتهایی مانند ویزا و مستر برای صدور کارتها شرایط سختگیرانه ای دارند و بانکهای ایرانی علاوه بر موارد رعایت الزامات حقوقی و فنی، باید تمامی فرآیندهای صدور کارت خود را مطابق با استاندارد این شرکتها  آماده کنند، بنابراین زمان استفاده مردم ایران از کارتهای یاد شده ارتباط مستقیمی با آمادگی بانکهای داخلی دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  37  =