خدمات بانکی ایمن با موبایل

کارشناس پلیس فتا استان مازندران در خصوص بانکداری موبایلی گفت:

بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند، این فناوری جدید را در حفظ اطلاعات شخصی قابل‌ اطمینان می‌دانند اما برخی دیگر از کاربران گوشی‌های هوشمند از این وسیله برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده نمی‌کنند و تأکید دارند که نمی‌دانند این دستگاه‌ها به‌ اندازه کافی امن باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: کارشناس پلیس فتا استان مازندران در خصوص بالا بردن امنیت خدمات بانکی از طریق موبایل گفت: بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند، این فناوری جدید را در حفظ اطلاعات شخصی قابل‌ اطمینان می‌دانند اما برخی دیگر از کاربران گوشی‌های هوشمند از این وسیله برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده نمی‌کنند و تأکید دارند که نمی‌دانند این دستگاه‌ها به‌ اندازه کافی امن باشند. در بانکداری همراه، شما می‌توانید گردش حساب بانکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و سایر فرآیندهای بانکی را به پشتوانه گوشی هوشمند خود در هر جایی که باشید به ‌راحتی انجام دهید.

این کارشناس در ادامه گفت: بانکداری همراه از دو طریق اجرا میشود، روش اول از طریق مرورگر موجود در گوشی هوشمند است که مشابه بانکداری الکترونیک در رایانه‌های شخصی می‌باشد، از این رو تمامی تهدیدات اصلی گوشی‌های هوشمند می‌تواند شبیه به رایانه‌ باشد و لینک‌های مخرب موجود در جستجوهای شما، دانلودهایی که انجام می‌دهید و سایر موارد می‌توانند منجر به تلاش‌های فیشینگ و مخرب دیگر در جهت سرقت اطلاعات شما گردند.

روش دیگر از طریق پیامک متنی یا همان sms می‌باشد. برخی از بانک‌ها از پیامک‌های متنی به‌ عنوان ابتدایی‌ترین نوع از بانکداری همراه بهره می‌برند. شما به بانک مورد نظر خود یک پیام متنی ارسال می‌کنید و فوراً پیامکی از بانک دریافت نموده که حاوی اطلاعات اولیه از حساب بانکی، گردش‌های حساب و پرداخت‌ها خواهد بود از این رو هوشیار باشید که بیشتر بدافزارهای رایج دنیا برای حمله و دستیابی به اطلاعات بانکی در گوشی های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کارشناس پلیس فتا گفت: اگر بانک عامل شما برنامه کاربردی همراه بانک خود را ارائه کرده بهتر است آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب‌ کنید و از دسترسی به ‌حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی هوشمند جداً خودداری نمایید. اگر این بانک‌ها تنها خدمات خود را از طریق وب ارائه می‌کنند، از دسترسی به‌ حساب بانکی خود از طریق مرورگر گوشی، آن‌ هم بدون داشتن یک ضدویروس بروز و قدرتمند بر روی آن جداً خودداری کنید.

وی هشدار داد: از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی برای انجام تراکنش‌های بانکی خودداری کنید و ارتباط بلوتوث را هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، خاموش نمایید. در غیر این صورت با این کار شما راه را برای شنود و نفوذ افراد مهاجم نسبت به دریافت اطلاعات تراکنش بانکی یا نصب برنامه‌های جاسوسی و دیگر بدافزارها بر روی گوشی هوشمند خود باز کرده‌اید.

این کارشناس در خصوص به روز نگه داشتن سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی موجود در گوشی هوشمند گفت: برنامه‌های کاربردی و به ویژه مرورگر اینترنت خود را بروز نگه دارید، زیرا بیشتر بدافزارها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های تاریخ گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند.

کارشناس پلیس فتا مازندران در پایان چنین هشدار داد که از یک ضدویروس مناسب در گوشی هوشمند خود استفاده کنید، چون هیچ گاه نمی‌دانید چه زمانی نیاز به انتقال ضروری پول دارید و در این زمان از کدام‌ یک از روش‌های بانکداری همراه استفاده خواهید کرد. از این رو ضدویروس‌های موبایل و ابزارهای ضد فیشینگ از شما را در برابر بسیاری از تهدیدات سایبری محافظت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  9