آغاز با اختلال تلگرام صوتی

سرویس صوتی تلگرام برای ایرانیان فعال شد، گرچه این فعالیت با اختلالاتی در روز گذشته همراه بود. مدیران سرویس تلگرام اختلالات را متوجه اپراتورهای ایرانی کردند و از کاربران این سرویس خواستند مساله را از طریق مدیران اپراتورها پیگیری کنند. در مقابل مقام‌های داخلی با تکذیب ادعای مدیران تلگرام اعلام کردند بحث فیلترینگ از سوی شرکت زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق پیگیری می‌شود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند. موضوع فیلترینگ تلگرام صوتی ساعاتی بعد با برطرف شدن اختلال آن در اپراتورها پایان گرفت و فعلا کار

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرویس صوتی تلگرام برای ایرانیان فعال شد، هرچند این فعال شدن با حاشیه‏هایی نیز درباره فیلتر شدن این سرویس همراه بوده است. آخرین ساعات روز پنج‏شنبه گذشته تلگرام سرویس صوتی خود را برای کاربران ایرانی هم فعال کرد، اما از اولین ساعات روز جمعه زمزمه‏هایی مبنی بر بروز اختلال در این سرویس شنیده شد. این زمزمه‏ها زمانی رنگ واقعیت به فیلتر شدن آن را گرفت که پاول دورف، مدیرعامل تلگرام در توییتر در پاسخ به پرسش یک کاربر ایرانی این اختلالات را تایید کرد و گفت: ناشی از اقدام اپراتورهای ایرانی است. پاول دورف گفت: امکان صوتی تلگرام در ایران فعال شده، اما اپراتورهای ایرانی شروع به فیلترکردن این امکان کرده‏اند.

به این دنبال این موضوع موجی از پرسش‌ها پیرامون فیلترینگ این سرویس در شبکه‏های اجتماعی ایجاد شد و رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات فیلترینگ این سرویس راتکذیب کرد. فرنقی‌زاده به خبرگزاری مهر گفت که وزارت ارتباطات هیچ گونه محدودیتی را برای این سرویس در نظر نگرفته وهیچ فیلتری از سوی این وزارتخانه روی سرویس صوتی تلگرام اعمال نشده است. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات اما در ادامه گفت که اپراتورها در زمینه ارائه خدمات به مشترکان مختار هستند. این موضوع نیزانتقادهایی را برانگیخت؛ چراکه بسیاری این پرسش را مطرح کردند آیا وزارت ارتباطات در فیلتر کردن تلگرام چراغ سبز به اپراتورها داده است. روابط عمومی همراه اول و ایرانسل نیز به این نکته تاکید کردند که بحث فیلترینگ از سوی شرکت زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق پیگیری می‌شود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند. موضوع فیلترینگ تلگرام صوتی ساعاتی بعد با برطرف شدن اختلال آن در اپراتورها پایان گرفت و فعلا کاربران می‏توانند از این سرویس صوتی به‌صورت رایگان بهره بگیرند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  68