هزینه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با پولشویی در قبرس تامین شد!

ادعای جدید آمریکایی ها؛

یک عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید به قبرس سفر کرده تا دامنه پولشویی روسیه برای پرداخت هزینه های مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را ارزیابی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فرانس پرس، «مارک کوئیگلی» از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید در ادامه تحقیق پیرامون اتهام نسبت داده شده به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، سفری به قبرس داشته است –کشوری که ادعا می شود مسکو از آن به عنوان یکی از مراکز پولشویی برای تامین هزینه های مداخله خود استفاده می کند!

کوئیگلی که سفر خود را به لحاظ اطلاعاتی مفید و به موقع ارزیابی کرد؛ مدعی شد: ارزیابی ماهیت و دامنه پولشویی روسیه و نحوه استفاده این کشور از حساب های خارجی، برای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مهم است چرا که کرملین از این روش به عنوان ابزاری برای نفوذ در دیگر کشورها استفاده می کند.

گفتنی است دموکرات های آمریکا برای توجیه شکست خود در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶، روسیه را به هک اطلاعات ستادهای انتخاباتی خود متهم می کنند و می گویند قصد مسکو از چنین اقدامی کمک به پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

این در حالی است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا پا را از این فراتر برده و می گویند روسیه قصد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه و همچنین انتخابات صدر اعظمی آلمان را نیز دارد.

آمریکایی ها مدعی هستند که روسیه از قبرس به عنوان محلی امن برای تبدیل روبل های سیاه خود به یوروهای سفید استفاده می کند- اصطلاحی که نشان از تبدیل پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول‌های به ظاهر تمیز و جایگزینی آنها در بدنه اقتصاد دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15