تامین مالی بنگاه‌های کوچک بزرگترین طرح موفق سال۹۵

در زمان حاضر یکی از دغدغه های بانک مرکزی مراقبت از توان و استحکام مالی بانکهاست که ضامن تداوم کسب و کار آنها و استمرار خدمت رسانی به اقتصاد کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ ولی الله سیف در مراسم آغاز به کار دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه گفت: ثبات و سلامت نظام مالی از مهم ترین دغدغه ها و اولویت ها دولت ها در سطح ملی و بین المللی است.
رییس بانک مرکزی افزود: تجربه بحرانهای مالی اخیر در طی یک دهه گذشته موجب تغییرات گسترده  و پیوسته ای در وضع مقررات احتیاطی و نظارت کارآمد بر فعالیت بانکها در سراسر جهان شده است.
 سیف تصریح کرد: توسعه نیافتگی بازار اولیه سرمایه و عدم دسترسی فراگیر بنگاه های اقتصادی به تامین مالی بلند مدت از این بازار عمده فشار تامین مالی را متوجه نظام بانکی کرده است.اما بانک مرکزی به رغم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ساختاری خود با همه توان برای تحقق رسالتش تلاش کرده است.

اعطای تسهیلات بالغ بر 477 هزار ملیلارد تومان در دوره یارده ماهه سال 95 بخشی از این تلاش ها است البته بخشی از این مبلغ شامل تمدید تسهیلات مساله دار گذشته بخش دیگر تمدید تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش و باقی مانده آن اعطای تسهیلات جدید به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.
تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته موفق ترین طرحی بود که نظام بانکی توانست در دولت یازدهم انجام دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =