راه اندازی شعب بانکهای ایران و اروپا در دستور کار

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر برگزاری همایش، به عنوان اولین سخنران پس از اجرای مراسم افتتاحیه سخنرانی خود را با خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دیواندری  ابراز خرسندی از فعالیت پژوهشکده در برگزاری چهارمین همایش تجاری ایران و اروپا به عنوان نماینده بانک مرکزی بیان کرد: این همایش در حالی برگزار می شود که از روابط ایران و اروپا مبتنی بر روابط متقابل سالیان بسیار می گذرد و ما امیدواریم برگزاری این همایش در ایجاد فضای مثبت گفتگو و همکاری های بیشتر کارساز باشد.

دیواندری از اهمیت بهبود روابط اقتصادی ایران با اروپا به عنوان دومین شریک تجاری ایران سخن گفت و بیان کرد که در حال حاضر اروپا به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران پس از آسیا محسوب یمی‌شود و به این خاطر تلاش برای برگزاری روابط بهتر در زمینه تجاری و بانکی بسیار تاثیرگزار است.

وی با اشاره به همایش های پیشین برگزار شده در این رابطه گفت:  «گردهمایی های پیشین در سایه محدودیت های بین المللی برگزار شد اما به لطف توافقات صورت گرفته، به تدریج با رفع محدودیت های بین المللی بیشتر از قبل به بار نشست. »

دیواندری خاطر نشان کرد، در همایش سال 2016 تهران اشتیاق نمایندگان بانک ها و موسسات مالی برای شناخت اخرین دستاوردهای بانکی و تجاری به خوبی قابل ملاحظه بود. اکنون بانک مرکزی اقدامات مهمی را به منظور اتصال مجدد نظام بانکی و پولی ایران به نظام پولی و بانکی در دستور کار خود قرار داده است  و انتظار دارد مشکلات فعلی در سایه تعامل و همکاری مرتفع گردد.

پژوهشکده وظیفه خود می داند با مشارکت جدی در برگزاری این جلسات فضای تسهیل روابط اقتصادی را گسترش دهد و در سایه فرصت های به وجود امده زمینه ایجاد ثبات اقتصادی و شفافیت مالی را فراهم نماید.  

دیواندری در ادامه صحبت های خود،از برنامه همایش در رابطه با 10 سخنرانی کلیدی و برگزاری 7 پنل تخصصی در زمینه‌های تعاملات ایران و اروپا و معرفی ظرفیت های اقتصادی و شرایط منحصر به فرد ایران سخن گفت و محورهای همایش را مطرح کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  5  =