با مشورت دیگران، کابینه کارآمد تشکیل می دهم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری: امیدوارم کابینه ای که انتخاب می کنم، کابینه ای شگفتی ساز باشد و مردم ایران با شنیدن این لیست احسنتی از دل بگویند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسحاق جهانگیری در برنامه انتخاباتی ضبط شده شبکه خبر در خصوص اسامی افراد کابینه اش افزود: مهمترین اقدامی که رئیس جمهور بعد از گرفتن رای از مردم برای تشکیل دولت انجام می دهد ،تشکیل کابینه است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور برای انتحاب این افراد نیازمند مشورت های مختلفی با گروه ها ، احزاب و مقامات مختلف و تعامل با مجلس است.

جهانگیری تصریح کرد: مهم این است که کابینه باید کارآمد باشد و بتواند مشکلات کشور را حل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم وقتی کابینه ای را کارآمد می دانند که ببینند این کابینه با تصمیماتی که می گیرد گره های زندگی آنها را باز و مسیر توسعه کشور را هموار می سازد.

وی ادامه داد: کابینه کارآمد باید اقدامات توسعه ای ،سیاسی و فرهنگی کشور را به سمت توسعه هموار سازد و در این موقعیت می شود به شاخص ها اشاره کرد.

جهانگیری گفت: افرادی که انتخاب می شود با توجه به برنامه ای که وجود دارد باید برنامه را قبول داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید افرادی باشند که بین متخصصین کشور جزو سرامد ها باشند و در رشته های فنی باید وزیر مربوطه جهت گیری مناسبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که از نظر فعالان این بخش در دولت ،دانشگاه و بخش خصوصی آن فرد به عنوان فردی متخصص شناخته شود.

جهانگیری تصریح کرد: باید وزیر انسانی امین و پاکدست باشد و این پیش نیاز هر مسئولی در جمهوری اسلامی است که به عنوان شاخص تعیین کننده است.

وی گفت: باید از تحرک کافی برخوردار باشد و بتواند با حضور در موقعیت های مختلف تصمیم گیری به موقع انجام دهد و نیرو ها را هم جهت کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید کابینه ای باشد که تمام جریانات کشور حس کنند که در این کابینه حضور دارند.

جهانگیری تاکید کرد: همه افراد جامعه اعم از زنان ،جوانان و افراد مجرب باید احساس کنند که در این کابینه حضور دارند.

وی گفت: امیدوارم کابینه ای که انتخاب می کنم ،کابینه ای شگفتی ساز باشد و مردم ایران با شنیدن این لیست احسنتی از دل بگویند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص بها دادن به جوانان در کابینه دولت آینده تصریح کرد: کشور ما کشور جوانی است و نیرو های جوان تعیین کننده هستند، فرصت مناسبی برای توسعه کشور است.

وی با اشاره به پیر شدن جامعه در کشورهای دیگر و فضای مناسب جذب جوانان از دیگر کشورها گفت: ما از نعمت داشتن جمعیت جوان تحصیل کرده برخورداریم و در همه زمینه ها به ویژه مدیریت باید برای جوانان فرصت ایجاد کنیم.

جهانگیری افزود: کسی که به آینده و پیشرفت ایران فکر می کند باید مدیریت این آینده ،جوانان باشند.

وی با تاکید بر تفکر مدیریت پله ای و نقض مدیریت آسانسوری متکی بر رابطه گفت: ارتقا بر اساس توانمندی خوب است اما هر چه انسان بتواند سطوح مدیریتی را پله پله طی مند موفق تر خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سابقه فعالیتش از دهستان تا معاونت اولی افزود: این مطلب سبب افزایش تجربه مدیریتی می شود.

وی تصریح کرد: نیروهای جوان حتما باید وارد نظام مدیریتی شوند و در کابینه ما حتما افراد جوان و پر تحرک وجود خواهند داشت.

جهانگیری گفت: در کابینه اینده حضور جوانان حتما خواهد بود و فکر کنم سن متوسط حدود 45 سال است و زنان نقش تعیین کننده ای خواهند داشت.

وی افزود: زنان نیمی از جمعیت ایران هستند و گاهی به توانمندی زنان بی توجهی می شود در حالی که آنها باید در سطوح مدیریتی حضور داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت یازدهم ما سفیر ،فرماندار ، مدیر کل ،معاون رئیس جمهور انتخاب کردیم و در کابینه دولت دوازدهم زنان نقشی اساسی دارند.

وی افزود: هیچ کدام از بستگانم در هیچ یک از پست های مدیریتی که من حضور داشتم تا به حال حضور نداشته اند.

جهانگیر ی گفت: دلیلی ندارد بستگانم در جایی باشند که من حضور دارم، می توانند آنها در جایی دیگر کار کنند و مسئولیت داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ایجاد تعامل بین قوا ادامه داد: این کشور قادر هست مسائلش را به سرعت حل کند و برای مسائل پیچیده راه حل داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی سبک مدیریت ها مسائل را پیچیده می کنند و در حلش برای کشور و مردم هزینه ایجاد می کنند.

جهانگیری تاکید کرد: هنر مدیریت در سطح کلان به کار گیری مدیرانی است که بتوانند مسائل را قبل از تبدیل شدن به بحران حل کنند و این ظرفیت در داخل کشور وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهوری جایگاه بسیار مهمی است و همراهی با مقام های دیگر کشور می تواند همراه کردن دیگر ظرفیت ها را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: قوه قضاییه، مجلس و دیگر مقام ها اگر در یک جهت قرار گیرد مشکلات کشور حل می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: تجربه مدیریتی من این اعتماد را به مردم می دهد که من فردی هستم که می توانم این همراهی را به وجود بیاورم.

جهانگیری تصریح کرد: مردم انتظار دارند رئیس جمهوری که رای دادند تمام مقام های کشور را برای حل مشکلات کشور در یک جهت همراه سازد.

وی ادامه داد: اولین دستگاهی که از نگرانی مردم آسیب می بیند دولت است ،لذا دولت باید قادر باشد مسائل کشور را حل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید مسائل را حل کند و مسائلی که نیاز باشد به نظر مردم را به اطلاع مردم برساند.
 
وی افزود: مردم از این خوشحال می شوند که رئیس جمهور مشکلات آنها را حل کند.

جهانگیری با اشاره به «استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی » به عنوان مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد:انقلابی کسی است که دنبال آرمان های انقلاب، استقلال، آزادی های پیش بینی شده و ارزش های دینی باشد.

وی گفت: در هر مقطعی باید بر اساس همان ارمان ها عمل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:انقلابی بودن بحران سازی وافراطی گری نیست بلکه این است که چگونه می توانیم آرمان های انقلاب را محقق کنیم.

وی افزود: انقلابی گری به معنای دفاع از استقلال ایران، بالا بردن قدرت اقتصادی است.

جهانگیری گفت: زمان جنگ انقلابی کسی است که به جبهه رفت و در زمان سازندگی انقلابی کسی است که خشت روی خشت می گذارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهوری که تجربه کافی برای اداره کشور ندارد، مدیریت موفقی در گذشته ندارد نمی تواند خوب عمل کند.

وی گفت: کسی که سابقه مدیریت ندارد نمی تواند بر مسائل کلان کشور احاطه داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: سابقه رئیس جمهور، توانایی اش در حل مسائل کشور می تواند ملاک خوبی باشد.

وی گفت: سوگند رئیس جمهور خیلی سوگند سنگینی است که یک مجموعه کارهای بزرگی را انجام دهد و باید با تکیه بر آرمان های نظام حرکت کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که از برنامه های دولت انتقاد می کنند به دولت کمک می کنند تا بهتر تصمیم بگیرد زیرا اگر سیاست دولت نقد نشود ممکن است دولت مسیر اشتباهی برود و کشور را به پرتگاه ببرد.

اسحاق جهانگیری در برنامه ضبط شده شبکه خبر افزود: عده ای با رأی ملت ضدیت می کنند و می خواهند ملت را پشیمان کنند، اینها تخریب است. من همیشه هرجایی که کار کرده ام از منتقدین خواسته ایم تا کنارم باشند، در وزارت صنعت و معدن مجموعه ای 15 نفری به عنوان مشاوران بخش خصوصی تعیین کرده ام تا تصمیمات را نقد و بررسی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حل مشکلات کشور با تکیه بر توان داخلی افزود: نگاه به بیرون به این معنا که منتظر بمانیم تا بیرون توجهی کند و مشکلات ما حل شود، راه اشتباهی است. ایران ظرفیت های زیادی دارد ما در بخش اقتصادی بهترین منابع نفت و گاز و معادن را داریم، دریای خزر در شمال و عمان را در جنوب داریم، فرصت های زیادی داریم که باید به آنها برای توسعه ایران متکی شویم.

جهانگیری گفت: بنده مسئول و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی هستم، ما در این ستاد 5 رویکرد داریم که 2 رویکرد آن یکی درونگرایی و دیگری برونگرایی است، درونگرایی یعنی استفاده از همه ظرفیت های داخلی و برونگرایی تعامل با دنیا است. اقتصاد ایران طبق آمارهای بین المللی هجدهمین اقتصاد دنیاست و سالانه میلیاردها دلار با دنیا تعامل دارد.

وی افزود: اقتصاد برونگرا یعنی به دنیا صادرات داشته باشیم، صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم و بتوانیم فنآوری روز را وارد کشور کنیم، ما در بخش صنعتِ نفت و گاز 200 میلیارد دلار طرح تهیه کرده ایم که منابع آنها را باید از خارج تأمین کنیم و نمی توان منابع داخلی را به جای حل مشکلات روستاهایمان در صنعت نفت خرج کنیم.

جهانگیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولویت های سیاست خارجی گفت: اولویت بر اساس منافع ملی کشور تعیین می شود، کشورهای همسایه و مسلمان اولویت های اول ما هستند و برای تعریف امنیت خودمان باید همسایگان را در اولویت بدانیم.

وی افزود: در قرن بیست و یکم هند و چین سهمشان در توسعه افزایش یافته و رویکرد ما باید به سمت کشورهایی باشد که توسعه بیشتری دارند.

جهانگیری در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از مقاومت در منطقه گفت: در مقطع فعلی اتفاقات تازه ای در منطقه ما افتاده که بخشی از آنها صرفاً برای آسیب زدن برای ایران بود، داعش و گروه های تکفیری موضوع خطرناکی است که حرکت های آنها حساسیت ایجاد می کند ما باید حضورمان در منطقه به نوعی باشد که از امنیت خود حفاظت کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تحریم های جدید از سوی آمریکا افزود: تحریم های آمریکا هیچ وقت کارساز نبوده مگر زمانی که کشورهای دنیا را با خود همراه کند، مهمترین اقدام ما این است که با  دیپلماسی خود مانع از همراهی کشورهای دنیا با آمریکا شویم.

جهانگیری گفت: قدرت های بزرگ نمی خواستند ایران فنآوری هسته ای داشته باشد ولی ما به آن رسیدیم و آنها حق هسته ای ما را پذیرفتند، شرایط داخلی و بین المللی ایران وضعیت را به نقطه ای رسانده که باید دنبال راهکارهای جدید باشیم.

وی افزود: همه باید به صحنه بیایند تا در برابر چالش ها پیروز شویم و از تمام ظرفیت های مدیریتی کشور استفاده کنیم باید الگوی مدیریتی ترسیم شود که با آن مشکلات بزرگی نظیر بیکاری، آب و محیط زیست را حل کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به شخصیت ها و سرمایه های اجتماعی کشور احترام بگذاریم و از آنها کمک بگیریم، باید زمینه ای ایجاد کنیم تا همه آنها بیایند و بنده در حد توان خود در خدمت مردم ایران هستم تا نقشی برای حل مشکلات ملت ایفا کنم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25