ارایه بسته‌های حمایتی دولت به واسطه بانک‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان

اختصاصی/ در گفتگو با یکی از شرکت های تولید کننده نفت و گاز داخلی عنوان شد:

درصد بالای سپرده گذاری برای اخذ ضمانت نامه، کارمزد بالای اخذ ضمانت نامه، الزام ارائه وثیقه و اسناد ملکی برای اخذ ضمانت نامه بانکی، بوراکرسی طولانی، از جمله مهمترین معضلات اخذ ضمانت نامه بانکی به شمار می آید.

احسان ابراهیمی مدیر روابط عمومی و ارتباط با مشتریان شرکت نفت و گاز سرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ارائه خدمات بانکی از صندوق شکوفایی و نوآوری نهاد ریاست جمهوری را ابزار مناسبی برای بهبود عملکرد شرکت های دانش بنیان حوزه نفت و گاز دانست و گفت: بحث ضمانت نامه های بانکی برای شرکت‌های تولیدکننده در حوزه نفت و گاز داخل واقعا دست و پاگیر است که اغلب شرکت های این حوزه را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: درصد بالای سپرده گذاری برای اخذ ضمانت نامه، کارمزد بالای اخذ ضمانت نامه، الزام ارائه وثیقه و اسناد ملکی برای اخذ ضمانت نامه بانکی، بوراکرسی طولانی، از جمله مهمترین معضلات اخذ ضمانت نامه بانکی به شمار می آید. به همین خاطر از دولت انتظار می‌رود تا در زمینه خدمات بانکی، تسهیلاتی را برای شرکت های تولیدکننده فراهم آورد.
وی از حمایت‌های شرکت های دانش بنیان تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز خشنودی کرد و کارمزد بسیار پایین و ارایه ضمانت نامه‌ها را در قبال عدم نیاز به وثیقه و اسناد ملکی را به عنوان مزیت های خدمات صندوق شکوفایی و نوآوری نهاد ریاست جمهوری برشمرد.
ابراهیمی از بحث طولانی شدن روند بوروکراسی اداری در بحث ارایه ضمانت‌نامه نیز انتقاد کرد و گفت: دستورالعمل‌هایی که برای شرکت‌های تولید‌کننده ارائه می‌شود از بعد محتوایی بسیار خوب است اما گاهی میزان تعهدات ضمانت‌نامه‌های بانکی به اندازه‌ای سنگین و غیر قابل تعهد می‌شود که برای تولید نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند که بعضا در برخی موارد به دلیل عدم توانایی بنگاههای کوچک در ارائه ضمانت نامه های درخواستی، این خلل حتی می تواند منجر به خالی ماندن ظرفیت های تولیدی گردد.
وی در ادامه افزود: این شرکت تاکنون خدمات فراوانی را از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری دریافت کرده است اما متاسفانه عدم اطلاع کافی برخی از صنایع کشور از اعتبار ضمانت‌های مربوطه از سوی نهاد ریاست جمهوری، منجر به افزایش بوروکراسی اداری می‌شود که انتظار می رود تمامی صنایع مادر کشور با پذیرش خدمات نوین دولت، باعث رونق تولید و اقتصاد در کشور شوند.
مدیر روابط عمومی و ارتباط با مشتریان شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو از ارایه بسته‌های حمایتی دولت به واسطه بانک‌ها خبر داد و گفت: هدف اصلی از این بسته حمایتی، حمایت ویژه دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و لزوم پیگیری جدی این حمایت از سوی بانک‌ها به منظور رونق در فعالیت شرکت‌های تولیدی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =