راه نجات در حمله سایبری جدید

اگر نگران نرم افزار باج گیری جدید هستید این مطلب را بخوانید:

رنساموار، تبدیل به بزرگترین تحدید دیجیتالی در جهان شده ، اف بی آی تخمین زده در حدود 1 میلیارد دلار طی سال گذشته توسط قربانیان به مجرمان پرداخت شده، مجرمان سایبری حملات خود را قطع نکرده اند در حقیقت این حملات بیشتر و بدتر همچنان ادامه دارند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رنساموار، نرم افزار باج چیری جدید چندی است تبدیل به بزرگترین تهدید دیجیتالی در جهان شده است.
سازمان FBI تخمین زده است در حدود 1 میلیارد دلار طی سال گذشته از طریق این نرم افزار کلاهبرداری شده است ضمن اینکه مجرمان سایبری حملات خود را قطع نکرده اند و در حقیقت این حملات بیشتر و بدتر شده است.
درست در روزهای اخیر مردم شاهد حمله سایبری واناکرای به بیمارستانها بودند. به هر حال ما خبرهای خوشی برای شما داریم.
راه حلی که توسط یکیاز سیستم های عامل منتشر شده است. روش بازیابی فایل ها بدون پرداخت باج باج افزار واناکرای صدها هزار کامپیوتر را در حد اقل 150 کشور جهان در مدت کوتاهی مورد حمله قرار داده است. یکی از دلایل موفقیت این باج افزار نحوه انتشار آن است.
به طور معمول، برای اینکه یک رایانه آلوده شود، باید کاربر آن بر روی یک لینک آلوده کلیک نماید، روش عملکرد این باج افزار جدید بر اساس انتشار کرم مانند است، بدین صورت که هر رایانه ای که در شبکه آلوده شود می تواند تمام شبکه را آلوده کند.
این عمل توسط یکی از نقاط ضعف ویندوز صورت می پذیرد. هنگامی که یک سیستم با واناکرای آلوده می شود، فایل های آن رمز گذاری می شوند. برای باز شدن رمز فایلها باید بین 300 تا 600 دلار به باج گیرنده پول بدهید.
به جای پرداخت این مبلغ به باج گیرندگان، محققی به نام آدریان گینت یک ابزار رایگان برای بازیابی فایلهای شما ابداع کرده است. این ابزار رمز فایل های قفل شده را بازیابی می کند. بدین ترتیب برای باز شدن کدها نیازی به پرداخت باج به مجرمین نیست. البته توجه داشته باشید این ابزار فقط مخصوص کاربران ویندوز اکس پی است و در دیگر مدل های ویندوز کار نمی کند. مایکروسافت در حال بر طرف کردن این نقص در ویندوز است و در نسخه های آینده آن این ویروس امکان انتشار نخواهد داشت.
مترجم شکوفه برزگر ملکی
پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  34  =