اقدامات وزارت خارجه برای گسترش روابط بانکی خارجی

درگفتگو با سخنگوی وزارت امور خارجه با ما مطرح شد:

البته سیستم بسیار دشوار و پیچیده‌ای طراحی شده توسط آمریکا و خزانه‌داری آن کشور در روابط بانکی ایران با جهان سبب گردیده تا عادی شدن این روابط پس از برجام با مشکلاتی روبرو باشد. بعلاوه، مواضع، اظهارات و سمت‌دهی‌های ناروا و بدعهدی و شیطنت‌های  مقامات آمریکایی در خصوص اجرایی شدن کامل لغو تحریم‌ها و مسائل منطقه‌ای و همچنین دامن زدن به ایران هراسی‌های نابجا، نگرانی‌هایی را در برخی از بانک‌های بزرگ نسبت به آینده برجام و روابط با ایران باقی گذاشته است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در خصوص تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به منظور تسهیل روابط بین بانکی ایران و کشورهای خارجی در دوره پسابرجام گفت: بعد از آن که تحریم‌های ناعادلانه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب و به اجرا گذاشته شد، مشکلات و موانع عدیده‌ای در زمینه مناسبات اقتصادی و تجاری و بانکی ما با کشورهای جهان بوجود آمد. بعد از پایان مذاکرات و  تفاهمات ایران با 1+5، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در کلیت لغو و گشایشی نسبی در روابط بانکی ما با دیگر کشورهای جهان ایجاد شده است.
وی افزود: البته سیستم بسیار دشوار و پیچیده‌ای طراحی شده توسط آمریکا و خزانه‌داری آن کشور در روابط بانکی ایران با جهان سبب گردیده تا عادی شدن این روابط پس از برجام با مشکلاتی روبرو باشد. بعلاوه، مواضع، اظهارات و سمت‌دهی‌های ناروا و بدعهدی و شیطنت‌های  مقامات آمریکایی در خصوص اجرایی شدن کامل لغو تحریم‌ها و مسائل منطقه‌ای و همچنین دامن زدن به ایران هراسی‌های نابجا، نگرانی‌هایی را در برخی از بانک‌های بزرگ نسبت به آینده برجام و روابط با ایران باقی گذاشته است.
قاسمی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه رایزنی‌های متعددی در چارچوب کمیسیون مشترک برجام و مذاکرات دوجانبه خود با کشورهای مختلف جهان اعم از کشورهای اروپایی و آسیایی برای برداشتن برخی از موانع باقی مانده انجام داده و در نهایت توانسته شماری از مسائل و گره‌های بانکی را برطرف نموده و تا حدی دسترسی به سیستم بانکی جهان را برای بانک‌های ایرانی فراهم سازد. بی‌شک ارتباط بانکی ایران پس از تلاش‌های بسیار در محدوده بانک‌های کوچک و متوسط تا حد قابل توجهی حل و فصل گردید.
وی تصریح کرد: کارنامه دستگاه دیپلماسی در حوزه تسهیل روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی مملو از تلاش‌های مثبت بوده و وزارت امور خارجه موفق شده است در روابط بانک‌های ایران و کشورهای دیگری چون کشورهای اروپایی و آسیایی گره‌گشایی کند و تلاش‌های خود را بر حل مشکلات باقیمانده متمرکز نماید. بدون تردید، این تلاش ها باید ادامه یابد و بتواند با رایزنی‌های آتی، دسیسه‌های برخی کشورهای معاند را خنثی نماید.

پایان پیام/ 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  92