اقلام وارداتی دارای تولید مشابه داخلی، ممنوع ثبت سفارش خواهند شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امسال فهرست اقلام وارداتی را که دارای تولید داخلی مشابه ‌هستند، احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها را به مراجع ذی صلاح ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی علی آبادی فراهانی با اعلام این خبر افزود: به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور (در ادامه مواد قانونی برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم) مبنی بر وضع نکردن موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی انجام شده است.

وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه باشند، افزود: هیات وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات را تصویب و ابلاغ کرد.

علی آبادی فراهانی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، واردات بسیاری از کالا‌ها با دریافت نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ترویج مصرف‌کالاهای ایرانی طی مصوبات هیات وزیران خرید خارجی جمعاً ۳۶۴ قلم کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی از جانب دستگاه‌های دولتی ممنوع شده است و فهرست تکمیلی شامل ۱۱۵ قلم کالا نیز به هیات دولت پیشنهاد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  36