پرداخت بیش از ۵۵۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

بانک کارگشایی در سال گذشته برای رفع نیازهای خرد و فوری مردم 556 هزار و 186 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش حدودی 4100 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این تسهیلات در ازای ترهین 142 گرم طلای 17 یا 18 عیار و به میزان 20 میلیون ریال پرداخت شده است.
بانک کارگشایی پارسال 22 هزار و 346 فقره تسهیلات جعاله به ارزش حدود یک هزار و 629 میلیارد ریال داده است.
تسهیلات جعاله این بانک در ازای ترهین 186گرم طلای 17 یا 18 عیار و به مبلغ 100 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.
بانک کارگشایی همچنین تا پایان سال گذشته دو هزار و733 صندوق اجاره ای را در اختیار مشتریان قرار داده است.
در سال جاری نیز این بانک تا پایان اردیبهشت 68 هزار و 783 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 566 میلیارد ریال و پنج هزار و 150 فقره تسهیلات جعاله به ارزش بیش از 390 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخته است که تسهیلات جعاله نسبت به مدت مشابه پارسال 304 درصد رشد را نشان می دهد.
بانک کارگشایی از واحدهای بانک ملی ایران با بیش از 90 سال قدمت است که با 3 شعبه در تهران ( کارگشایی مرکز،امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلا آلات در عرض 30 دقیقه(به طور معمول) اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت نیازهای ضروری متقاضیان می کند.
متقاضیان می توانند با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه بعلاوه طلای قابل ترهین برای دریافت تسهیلات به شعب بانک کارگشایی در سراسر کشور مراجعه کنند.
بازپرداخت تسهیلات کارگشایی قرض الحسنه و جعاله در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.
شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

حمایت 31 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران از بنگاه های کوچک و متوسط

مدیرعامل بانک ملی ایران هم با بیان اینکه این بانک در 14 ماه منتهی به پایان اردیبهشت 1396، با پرداخت 3 هزار و 984 فقره تسهیلات از بنگاه های کوچک و متوسط حمایت مالی کرده است، گفت: بانک ملی ایران از این حیث جایگاه نخست خود را در شبکه بانکی کشور حفظ کرده است.
محمدرضا حسین زاده افزود: در راستای سیاست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و به منظور حمایت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط، طی سال گذشته 3 هزار و 882 فقره تسهیلات پرداخت شده که تا مقطع پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رقم به 3 هزار و 984 فقره افزایش یافته است.
به گفته وی، کل مبلغ پرداختی در این بخش طی سال گذشته و دو ماه نخست امسال حدود 31 هزار و 265 میلیارد ریال بوده است .
حسین زاده با بیان اینکه در سال گذشته از 11 طرح بزرگ مورد مشارکت بانک ملی ایران بهره برداری شد، ادامه داد: بانک در این طرح ها بیش از 3 هزار و 280 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده بود.
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: طی سال گذشته 11 طرح معرفی شده توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در بانک مصوب و بیش از 729 میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد.

تخصیص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بانک ملی ایران

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران هم اعلام کرد: این بانک امسال تا سقف یک میلیارد دلار می تواند از منابع ارزی صندوق توسعه ملی، تسهیلات پرداخت کند.
بنابر گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان افزود: با توجه به حجم بالای درخواست های تسهیلاتی و محدودیت منابع داخلی بانک، به منظور فراهم کردن شرایط استفاده از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی به عنوان منابع تکمیلی بانک، قراردادهایی با این صندوق منعقد شده است.
معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران اظهار داشت : همه منابعی که امسال از طریق بانک ملی ایران می تواند به عنوان تسهیلات ارزی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، یک میلیارد دلار است.
وی ادامه داد : در دو ماه نخست سال جاری رقمی معادل 329 میلیون و 717 هزار و 772 دلار از این محل مصوب و به شعب بانک ابلاغ شده که حداکثر تلاش خود را برای جذب باقیمانده منابع داشته باشند.
به گفته شایان، از سوی دیگر رقمی معادل یک هزار و 500 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه ملی برای مصرف در بخش ریالی به بانک ملی ایران تخصیص یافته است.
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران گفت: جمع طرح های مصوب سال گذشته بانک ملی ایران از محل منابع صندوق توسعه ملی 245 میلیون دلار بوده، در حالی که رقم مصوب در دو ماه نخست امسال 34 درصد بیشتر از آن است.
وی گفت : جذب منابع صندوق توسعه ملی و تخصیص آن به طرح های تولیدی و اشتغال زا همواره مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز هیات مدیره بانک ملی ایران بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5