شناسایی دو مورد مشکوک دیگر‌ به تب کنگو در نوشهر

‌فرماندار نوشهر از آغاز سم‌پاشی دامداری‌های بخش کجور برای مقابله با تب کنگو خبرداد و گفت: یک مورد قطعی و دو مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در نوشهر بستری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ‌علی شادمان با اشاره به مشاهده سه مورد قطعی ‌و مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان نوشهر و بستری شدن آنها در بیمارستان اظهارکرد: بعد از مشاهده و تایید این سه مورد در دو روستای بخش کجور و روستای ورازان که جزو شهرستان نور است اما با این شهرستان هم مرز است و قرمز شدن وضعیت، بلافاصله جلسه فوق العاده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار شد.

وی افزود: بعد از ظهر 14خردادماه جلسه فوق العاده پیشگیری از تب کریمه کنگو نیز با حضور مسئولان مربوطه و دهیاران بخش کجور در بخشداری کجور برگزار شد و در این جلسه بر لزوم پیشگیری از این بیماری و نکات مهم مقابله با کنه تب کریمه کنگو تاکید شد.

 فرماندار نوشهر با تاکید بر لزوم پیشگیری و اولویت قرار دادن آن از سوی مردم گفت: در این جلسه از مسئولان استانی و شهرستانی کمک خواسته شد تا امکانات آفت زدایی را در اختیار منطقه قرار دهند و به تمامی دهیاران نیز آموزش های لازم داده شد.

شادمان با اشاره به آغاز سم پاشی دامداری برخی روستاهای بخش کجور از صبح امروز 15خردادماه تصریح کرد: سم پاشی در دامداری‌های دو روستای چورن و گتکش آغاز شده است و در مرز روستای ورازان نیز که با شهرستان نوشهر در بخش کجور هم مرز است سم پاشی در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست این چند روستا و روستاهای اطراف آن با کمک دامپزشکی  سم پاشی صورت می‌گیرد و در مراحل بعدی سایر روستاها پوشش داده می‌شود.

فرماندار نوشهر تاکید کرد: در این جلسه به دهیاران سفارش شد که تمامی دامداران منطقه را برای آفت زدایی توجیه کنند و همراهی لازم را داشته باشند.

شادمان در پایان گفت: از همه دامداران و مردم درخواست می‌شود نکات بهداشتی را رعایت کنند و به محض مشاهده بیماری در دام و انسان به مسئولان شبکه بهداشت و دامپزشکی اطلاع دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =