انتقاد جهانگیری از رئیس جمهور امریکا برای خروج از توافقنامه پاریس

معاون اول رئیس جمهور از دونالد ترامپ برای تصمیم خروج از توافقنامه پاریس انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسحاق جهانگیری در همایش روز جهانی محیط زیست گفت: متاسفانه کشوری که بیش از همه در ایجاد و توسعه گازهای گلخانه ای نقش داشته، امروز با برتری جویی بی حساب، در مقابله با این تهدیدهای زیست محیطی ابراز تردید کرده است.

وی افزود: آقای ترامپ اعلام کرده که ترجیحش مردم امریکاست نه مردم جهان، اما رئیس جمهور امریکا فراموش کرده است که گازهای گلخانه ای علاوه بر مردم جهان، مردم امریکا را هم تهدید کرده است و برای مقابله با این تهدیدات زیست محیطی باید بیش از پیش عمل کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: حفظ محیط زیست در قرن 21 اصلی ترین مسئله ای است که جهان با آن رو به روست.

آقای جهانگیری با بیان اینکه ایران هم در این مورد استثنا نیست به برخی از تهدیدهای زیست محیطی ازجمله ریزگردها، آلودگی هوا، تخریب جنگل ها و مراتع و تالاب ها افزود: خوشبختانه با همت تشکل ها و مردم ایران حساسیت ها به حفظ محیط زیست بالا رفته است و کسی فکر نمی کرد در دوره انتخابات هم محیط زیست به یک مسئله مهم تبدیل شود.

وی با دعوت از هنرمندان، شعرا، دانشگاهیان، ورزشکاران به ویژه نخبگان جامعه برای حفظ محیط زیست گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمندیم از پشتوانه دینی، فرهنگی، ادبیات، شعر و هنر برای حفظ آب و خاک کشورمان استفاده کنیم.

همایش روز جهانی محیط زیست و مراسم دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست در حال برگزاری است.
 
در این مراسم علاوه بر آقای جهانگیری، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی از فعالان محیط زیستی سخنرانی خواهند کرد و به برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست جوایزی اهدا خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  55