امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری تهران و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

تفاهمنامه همکاری میان استانداری تهران و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور با هدف افزایش چتر بیمه ای بر سر خانوارهای روستایی، عشایری و کشاورزان استان تهران عصر یکشنبه 21 خرداد به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدحسین هاشمی در حاشیه امضای این تفاهمنامه، گفت: پیشتر با همکاری بنیاد مستضعفان، بانک سینا و بنیاد علوی کار اعطای تسهیلات ارزان قیمت به جامعه روستائی استان تهران با هدف اشتغالزایی و کمک به ارتقای سطح زندگی اجتماعی آنها را آغاز کردیم.
وی ادامه داد: اما برای تامین آتیه فردی روستانشینان، عشایر و کشاورزان، رفع نگرانی آنان از آینده و کمک به ماندگاری شان در روستاها و مهاجرت نکردن به شهرها، تصمیم گرفتیم که با همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر زمینه پوشش بیمه ای برای این بخش از جمعیت استان و تامین آینده آنها اقداماتی انجام دهیم که تفاهمنامه امروز در همین راستا قرار دارد.
استاندار تهران تاکید کرد که هر اقدامی که به کاهش دغدغه زندگی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها کمک کند از دید ما مثبت و موثر است.
هاشمی گفت: به همه فرمانداران و بخشداران استان تهران تاکید خواهم کرد که در این زمینه تلاش کنند بطوری که تا پایان امسال 50 درصد از چشم انداز ترسیم شده برای بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استان محقق شود.
وی تصریح کرد که هرگونه حمایت از این قشر مولد در نهایت به صلاح کشور است و نظام و دولت جمهوری اسلامی نیز با همه مشکلات موجود همچنان بر خدمات رسانی به جامعه روستائی و عشایری ادامه می دهند که اجرای طرح هایی مانند سلامت و بیمه روستائی و عشایری از جمله این خدمات هستند.
استاندار تهران با رد برخی ادعاها که تهران را استانی برخوردار می دانند، گفت: ما مناطق محروم زیادی مانند ملارد، بهارستان، پیشوا و قرچک را در استان داریم که لازم با هماهنگی همه دستگاهها و بدور از موازی کاری به این مناطق کمک کنیم.

**چتر بیمه برای فقط 25 هزار خانوار روستایی استان تهران
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان ما و استانداری تهران، صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور در برخی طرح های دارای توجیه اقتصادی استان مشارکت می کند و در مقابل هم استانداری تهران نیز برای توسعه پوشش بیمه در جامعه روستائی و عشایری استان تهران که نسبت به کشور در رتبه پایینی قرار دارد، با ما همکاری خواهد کرد.
محمدرضا رستمی گفت: از 280 هزار خانواده روستائی و عشایری مشمول بیمه این صندوق در استان تهران فقط 25 هزار خانوار بیمه هستند و برای جبران این عقب ماندگی علاوه بر تفاهمنامه امروز، از سال گذشته نیز دفتر مستقلی برای استان تهران در این بیمه ایجاد کردیم.
رستمی اظهار کرد که افراد روستائی، کشاورزان و عشایر که دارای 70 سال سن و بیشتر هستند به شرط پرداخت 10 سال حق بیمه بازنشسته می شوند.
وی این را هم گفت که در کل کشور یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند و آذربایجان غربی با پوشش 40 درصدی مشمولان بیمه برترین استان کشور است ضمن اینکه کمترین پوشش بیمه این صندوق نیز متعلق به استان هرمزگان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6