استعفای معنادار معاون فناوری ها نوین بانک مرکزی/سرپرست معرفی شد

رییس کل بانک مرکزی در واپسین ماه های دولت دوازدم دست به اقدامی عجیب زد.وی ضمن تشکر از فعالیت های دکتر علی کرمانشاه در دوره تصدی معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی، با استعفای ایشان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف ضمن تشکر و موافقت با درخواست کناره گیری علی کرمانشاه، ناصر حکیمی را به سرپرستی معاونت فناوری های نوین تعیین کرد.

علی کرمانشاه در متن درخواست استعفا، رسیدگی به وضعیت اداری خود در دانشگاه صنعتی شریف را که چند سالی است به علت مشغله های فراوان اجرایی مورد غفلت واقع شده، از جمله دلایل این درخواست عنوان کرده و از حسن اعتماد و محبت رییس کل بانک تشکر کرده است.

بر اساس این گزارش، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات، سرپرستی معاونت فناوری های نوین را به عهده خواهد داشت.

 

ریشه های این اقدام

در کارزار بانکداری الکترونیک در بانک مرکزی سه گروه طی سالهای اخیر همواره در جدال و کشمکش بودند. این کشمکش عملا باعث شد تا نقشه راه بانکداری الکترونیک عملا چندان پیش نرود. حلقه ناصر حکیمی، حلقه کرمانشاه و حلقه شرکت ملی انفورماتیک، این سه حلقه طی سه سال اخیر اگر چه در ظاهر در گردهمایی ها شرکت و جلسات مشترک برگزار می کردند اما حاصل این نشست ها عملا چندان در روند امور ذی ربط معاونت فناوری های نوین کار ساز نبود.

در نهایت لابی ها موجود شرایط را به گونه ای پیش برد تا کرمانشاه استعفا دهد تا زمینه برای آرزوی دیرینه ناصر حکیمی برای تصدی پست معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی فراهم آورد.

بنابراین گزارش سیف همه معاونت های خود را بعد از پذیرش پست ریاست کلی بانک مرکزی از درون بانک مرکزی انتخاب کرده بود تنها کرمانشاه بود که از بدنه صنعت راهی بانک مرکزی شده بود. این در حالی است که احتمال ماندن سیف در بانک مرکزی هم پایین است

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄  15  =