درخواست امارات از بانک‌ها برای بلوکه کردن حساب‌های مشمولان لیست تروریسم

بانک مرکزی امارات امروز از تمامی بانک‌ها و موسسات مالی خواست تا تعامل با ۱۸ فرد حقیقی و حقوقی که نام آنها در فهرست تروریسم ذکر شده را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی امارات امروز پنج‌شنبه به عنوان نخستین موسسه مالی در حاشیه خلیج‌فارس که حساب‌های افراد مشمول فهرست سیاه تروریسم را بلوکه می‌کنند، دستور اجرای آن را به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی ابلاغ کرد.

چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، امارات و بحرین روز سه‌شنبه نام چندین موسسه و انجمن فعال در یمن و لیبی و نیز اسامی چند شخصیت از کشورهای مختلف عربی را به اتهام حمایت از تروریسم در لیست سیاه جدید درج کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که بانک مرکزی امارات در ابلاغیه خود به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی بر ضرورت بلوکه کردن حساب‌ها، سپرده‌ها و تمامی سرمایه‌گذاری‌های افراد مذکور تأکید کرده است.

از سوی دیگر، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود ضمن اشاره به اینکه حل بحران قطر به این زودی‌ها محقق نمی‌شود، تأکید کرد که «ما باید بدون قطر به مسیر خود ادامه دهیم».

قطر نیز فهرست جدید تروریسم را غافلگیرکننده و «ناامید کننده» خواند و تأکید کرد که نهایت تلاش خود را برای مبارزه با افراطی‌گری بکار خواهد بست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  8