دستگیری سارق اینترنتی ۶۰ میلیون ریالی به روش اسکیمر

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری سارق اینترنتی که به روش اسکیمر مبلغ 60 میلیون ریال سرقت کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ حاج‌علی صالحی‌ گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان و اظهار وی بر این اساس که از حساب وی مبلغ 60 میلیون ریال به صورت غیر قانونی برداشت شده است موضوع مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا با استعلام از مبادی ذی‌ربط و اخذ ip آدرس تراکنش‌های انجام شده از  حساب بانکی مالباخته و همچنین اخذ تصاویر دوربین‌های مدار بسته، چهره متهم را شناسایی و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی و با رعایت حقوق شهروندی متهم را دستگیر و برای بررسی موضوع به پلیس فتا دلالت دادند.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شد اما در مواجهه با مستندات و ادله موجود و بازجویی فنی پلیسی به ناچار اعتراف کرد که پس از اینکه مالباخته خرید خود را از فروشگاهی که بنده متصدی آن بودم انجام داد بلافاصله از کارت عابربانک مالباخته کپی گرفتم و با توجه به اینکه خودم رمز کارت وی را برای پرداخت وجه وارد کرده بودم آن را حفظ و در فرصتی مناسب چندین بار اقدام به برداشت اینترنتی به مبلغ 60 میلیون ریال کردم.

سرهنگ‌ صالحی‌ گفت: با اعتراف صریح متهم مبنی بر سرقت اینترنتی، پرونده مقدماتی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد که با قرار وثیفه مناسب روانه زندان گردید.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه شگرد متهم نصب اسکیمر به دستگاه کارتخوان بانکی بود، گفت: شهروندان باید دقت نمایند در هنگام پرداخت وجه خرید در دستگاه‌های کارتخوان هیچ وسیله اضافی به دستگاه متصل نباشد و دستگاه کارتخوان شکسته یا چسب خورده نباشد.

وی واگذاری کارت به فروشنده و اعلام رمز بانکی را اشتباه خواند وگفت: کشیدن کارت و وارد کردن رمز بانکی حتما باید توسط خود مشتری صورت بگیرد، ضمن آن‌که دقت نمایند در هنگام ورود رمز کسی متوجه رمز بانکی آنها نشود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: شهروندان حتما باید به صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند و از انتخاب شماره شناسنامه، تاریخ تولد و اعدادی نظیرها برای انتخاب رمز خودداری نمایند، چرا که این رمزها به راحتی قابل حدس زدن است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  12