سارق سريالى حساب بانكى، پسر همسايه از كار درآمد

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار خبر داد:

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار گفت: عامل برداشت‌هاى سريالى از حساب شهروند سبزوارى توسط كارشناسان پليس فتا شهرستان سبزوار شناسايى و دستگير شد‌.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ سيد‌محمد هاشمى در تشريح اين خبر اظهار کرد: با شكايت يكى از شهروندان مبنى بر برداشت غير مجاز سريالى از حساب وى، پرونده‌اى در اين رابطه تشكيل و شناسايى عامل برداشت غير مجاز از حساب، در دستور كار پليس فتا شهرستان سبزوار قرار گرفت.

وی افزود: كارشناسان به دنبال بررسى‌هاى فنى انجام شده، دريافتند وجوه خارج شده از حساب شاكى صرف خريد شارژ و پرداخت قبوض آب و برق به صورت اينترنتى شده‌است و در بررسى‌هاى بعدى رد متهم را در فضاى سايبرى پيدا و پس از تحقيقات پيرامون شناسايى متهم هويت وى نيز معلوم و با هماهنگى قضايى متهم دستگير و به مكان پليس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار ادامه داد: متهم كه همسايه شاكى از كار درآمده بود در مواجهه با ادله كافى در خصوص نحوه دستيابى به اطلاعات حساب شاكى گفت، با سوء‌استفاده از عدم آگاهى شاكى نسبت به استفاده صحيح از موبايل بانك‌ و سوء‌استفاده از اطلاعات حساب وى با آشنايى و رفت و آمدى كه به منزل شاكى داشته به دليل دوستى با پسر شاكى از اعتماد شاكى سوء‌استفاده نموده و طى يك سال گذشته مبالغى را از حساب شاكى صرف خريد و پرداخت قبوض به صورت اينترنتى نموده است كه به دليل پايين بودن ارقام در مراحل اوليه شاكى مطلع نشده اما در مرحله آخر كه اقدام به خريد گوشى تلفن همراه از حساب شاكى نموده شاكى، مطلع و با پى‌گيرى متوجه برداشت غير‌مجاز از حساب خود مى‌گردد.

سرهنگ هاشمى گفت: با توجه به مستندات فنى به دست آمده از پرونده و اعتراف متهم، پرونده به همراه متهم مذكور جهت كسب تكليف نهايى به دادسرا ارسال شد.

اين مقام ارشد انتظامى به شهروندان توصيه كرد: با توجه به سهولت واريز و پرداخت‌ها و هرگونه مبادلات بانكى كه توسط برنامه‌هاى كاربردى روى گوشى تلفن همراه و اينترنت، صورت مى‌گيرد شهروندان درانجام عمليات بانكى كه به واسطه رمز اينترنتى و رمز دوم ميسر مى‌باشد بايد نهايت دقت را در نگهدارى و حفظ رمزهاى حساب بانكى خود، مبذول داشته تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند.

 سرهنگ هاشمى در  پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  47